ساخت حدود ٦٠ واکسن جدید درکشورهای درحال توسعه
سازمان جهانی بهداشت در زمینه ساخت حدود ٦٠ واکسن جدید درکشورهای درحال توسعه برنامه هایی دارد و در این راستا بخش خصوصی می تواند برای ساخت این واکسن ها در ایران وارد عمل شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 29 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به برنامه های سازمان جهانی بهداشت در زمینه ساخت حدود ٦٠ واکسن جدید درکشورهای درحال توسعه گفت: بخش خصوصی می تواند برای ساخت این واکسن ها در ایران وارد عمل شود.


علی اسحاقی درآیین گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی درکرج افزود: بخش بزرگی از محققان و همکاران موسسه رازی، دامپزشکان هستند که نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه های این موسسه دارند.


وی از انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه توسعه واکسن های جدید در موسسه رازی خبر داد واظهارکرد:
فعالیت تحقیقاتی برای ساخت حدود٢٠ واکسن جدید در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا 3 سال آینده
محصولات جدید به بازار عرضه کنیم.


اسحاقی، تحقیقات برمبنای افزایش کیفیت فرآیند تولید و میزان تولید واکسن را از برنامه های موسسه نام برد و تاکید کرد که موفقیت در این زمینه ها مستلزم تعامل و همکاری بیش از گذشته موسسه رازی و سازمان دامپزشکی است.


وی با بیان اینکه گروه های تخصصی در زمینه تحقیقات فرآورده های جدید در این موسسه تشکیل شده است، افزود: این امر مؤید این است که توسعه تحقیقات در موسسه رازی مورد توجه است.


رئیس موسسه رازی که در مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی در سازمان تات سخن می گفت، به آمادگی موسسه رازی برای همکاری با بخش خصوصی توانمند اشاره کرد و در عین حال گفت: واقعیت این است بخش خصوصی برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت واکسن سازی چندان راغب نیست با این حال موسسه رازی از حضور بخش خصوصی توانمند استقبال می کند.


وی با اشاره به اینکه براساس برنامه های سازمان جهانی بهداشت، حدود ١٢٠ واکسن در سال های آینده نیاز داریم که حدود ٦٠ واکسن از این تعداد باید در کشورهای در حال توسعه ساخته شود، تصریح کرد: شرکت های خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه واکسن به سمت تولید این واکسن ها و فرآورده های مورد نیاز ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار