استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دو تفاهمنامه سرمایه گذاری با گروه سرمایه گذار ژاپنی در زمینه تولید انرژی های نو به امضاء رسید.
کد خبر: ۵۹۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 26 April 2018

به گزارش تابناک : اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری با گروه سرمایه گذاران ژاپنی تاکید کرد: این تفاهمنامه ها بین استانداری چهارمحال و بختیاری و شرکت های 'تویو تریدینگ' و 'تین تک الکتریک اینستالیشن' از کشور ژاپن به امضاء رسیده است.
وی افزود: تفاهمنامه های همکاری بین استانداری چهارمحال و بختیاری و شرکت های سرمایه گذاری ژاپنی در زمینه انرژی های نو است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این یادداشت های تفاهم تنها یک توافق اولیه بین طرفین مرتبط با طرحهای سرمایه گذاری است و شامل شروط الزام آوری برای انجام طرح و یا سرمایه گذاری بالقوه نمی شود.
عباسی تصریح کرد: همچنین این تفاهمنامه ها یک تعهد الزام آور حقوقی و قانونی برای طرفین نیست و تنها در صورت عقد یک قرارداد قطعی برای انجام طرح و سرمایه گذاری تعهدات لازم الاجرا و قانونی خواهد بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها براساس اولویت های مکانی و شرایط موجود بررسی می شود.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری زمینه ها، فرصت ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه های آب، تصفیه خانگی آب آشامیدنی و فاضلاب، سدسازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه های تفریحی و رفاهی دارد.
عباسی تاکید کرد: تمامی اقدامات اداری به منظور دریافت استعلامات و صدور مجوزهای قانونی در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت مطلوبی برای اجرای طرح های انرژی تجدیدپذیر و نو دارد.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی همراهی و همدلی دارند و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری فراهم است.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراده برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
محمد خالدی اظهار کرد: تسریع در زمان و روند اجرای طرح های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری برای مسئولان و نمایندگان استان مهم است.
مدیرکل دفتر جذب و حایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده ، مکان ها و زمین های مستعد اجرای طرح های انرژی خورشیدی در استان شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می شود.
ملک محمد قربانپور تاکید کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تمهید مقدمات سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم در این بخش آمادگی خود را اعلام می کنند.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری به عنوان بلندترین نقطه کشور به بام ایران شهرت یافته و به همین منظور قابلیت اجرای طرح های انرژی های نو به ویژه در حوزه خورشیدی و بادی در این استان وجود دارد.
نماینده گروه سرمایه گذار ژاپنی نیز گفت: در ژاپن اجرای طرح های انرژی نو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
شویچی نیشیمورا (Shoichi Nishimura) تصریح کرد: دسترسی به انرژی های نو و تجدیدپذیر هدف مشترک تمامی سرکایه گذاران ایرانی و ژاپنی است.
به گزارش ایرنا، گروه سرمایه گذار ژاپنی به منظور بررسی زمینه های مختلف سرمایه گذاری در حوزه انرژی های خورشیدی به مدت دو روز نقاط مختلف این استان را به صورت میدانی بررسی کرد.
ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا موجب شده است چهارمحال و بختیاری برای تولید انرژی خورشیدی و بادی به عنوان یکی از استانها مستعد معرفی شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار