رییس پژوهشگاه سوانح طبیعی ایران گفت: مجموعه کارگاه هایی برای بررسی زوایای مختلف زلزله کرمانشاه تا 21 آبان ماه سالروز وقوع این زلزله، در این استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 25 April 2018

به گزارش تابناک : عباس جزایری چهارشنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: تجربیات مدیریتی و هماهنگی ایجاد شده باعث شده که زلزله کرمانشاه کمترین خسارت جانی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید زوایای مختلف زلزله کرمانشاه به عنوان تجربه ای مدیریتی بررسی شود، گفت: این کارگاه ها به 2 زبان فارسی و انگلیسی و با حضور پژوهشگرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.
رییس کرسی یونسکو در زمینه بررسی بلایای طبیعی در ادامه با اشاره به اینکه این کارگاه ها با کمک استانداری کرمانشاه و بنیاد مسکن برگزار می شود، ادامه داد: در این کارگاه ها که به صورت هفتگی برگزار خواهد شد، مسائل مختلفی همچون میزان مقاوت ساختمان ها به ویژه ساختمان های حیاتی، مقاومت ساختمان های روستایی، میزان خسارت ها و امداد رسانی ها بررسی می شوند.
وی عنوان کرد: نخستین کارگاه بهار امسال با موضوع بررسی راهکارها و عملکرد با حضور نمایندگان یونسکو، استانداری‌ کرمانشاه، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های مرتبط با زلزله برگزار خواهد شد.
رییس پژوهشگاه سوانح طبیعی ایران، با اشاره به اینکه در 30 سال گذشته 22 زلزله بزرگ در کشورمان رخ داده است، گفت: بررسی ها نشان می دهند که شهرهای پر‌جمعیت ایران در خط خطر وقوع زلزله قرار دارند.
جزایری تاکید کرد: وجود کسل های بسیار و تجربه سال های گذشته لزوم بررسی زلزله کرمانشاه برای تهیه طرحی مدون برای روبرو شدن با بلایای طبیعی را گوشزد می کند.
وی اعلام کرد: پژوهشگاه سوانح طبیعی ایران به عنوان کرسی یونسکو در بحث برخورد با بلایای طبیعی تجربیات و پژوهش های خود در زمینه زلزله را با دیگر کشورها به اشتراک می گذارد و از تجربیات آنها نیز بهره می‌برد.
رییس پژوهشگاه سوانح طبیعی ایران، با بیان اینکه احتمال وقوع زلزله در دیگر نقاط استان کرمانشاه نیز زیاد است، گفت: وجود غارهای زیرزمینی و برداشت های بیش از حد از سفره های منابع آب، امکان فرونشست زمین پس از زلزله را به وجود می آورند که می تواند خسارت های زلزله را افزایش دهند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. 
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار