سال گذشته 100میلیون دلار کالا توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان البرز صادر شده است.
کد خبر: ۵۹۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 24 April 2018

به گزارش تابناک : «جهانگیر شاهمرادی»، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل مواد پلاستیکی، پوشاک، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، دارو و مواد شیمیایی و پتروشیمی بوده است. این کالاها عمدتا به عراق، افغانستان، عمان و کشورهای حاشیه خزر صادر شده اند.
شاهمرادی با بیان اینکه رقم صادرات در سال گذشته از استان بیش از این است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در البرز این است که کالا در استان تولید می شود اما صادرات از طریق دیگر استان ها انجام می گیرد و این موجب می شود تا صادرات به نام آن استان ها ثبت شود. به همین منظور در حال ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم تا بتوان رقم واقعی صادرات محصولات تولیدی از استان را رصد و منظور کنیم.
شاهمرادی گفت: با هدف توسعه صادرات از استان، یکی از اقداماتی که در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته این است که گمرک در شهرک های صنعتی ایجاد تا روند ترخیص و صادرات کالاها سهولت یابند و صادرات به نام استان البرز ثبت شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط با هدف حمایت از این واحدها گفت: با راه اندازی این صندوق، در صورتی که یک واحد قصد گرفتن وام را داشته باشد، 70 درصد وام توسط ما تضمین و مابقی 30 درصد را تولید کننده با تامین وثیقه تضمین می کند.

 

 

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار