مصیب امیری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: استان فارس غنی‌ترین و متنوع‌ترین ذخایر تاریخی در دوره‌های مختلف را دربین استان‌های کشور داراست و وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به اهمیت این موضوع می‌افزاید.
کد خبر: ۵۹۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 24 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: استان فارس غنی‌ترین و متنوع‌ترین ذخایر تاریخی در دوره‌های مختلف را دربین استان‌های کشور داراست و وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به اهمیت این موضوع می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با اختصاص حدود ۱۰ درصد آثار ثبتی، در رتبه تخست کشور قرار دارد، ادامه داد: بیشترین آثار تاریخی استان به ترتیب در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون و لارستان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: نخستین اقدام در تمامی امور مطالعاتی و پژوهشی و انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی، ثبت اثر مورد نظر است که اداره کل میراث فرهنگی فارس در سال ۹۶، با اولویت قرار دادن یکی از برنامه‌های خود در راستای ثبت آثار تاریخی-فرهنگی، گام مهمی در راه مرمت و احیا این آثار برداشت.

امیری اضافه کرد: با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول و ۳۳ شی تاریخی منقول مربوط به دوره هخامنشی در فهرست میراث ملی، در سال ۱۳۹۶ تعداد آثار ثبتی استان به ۲ هزار و ۹۵۴ اثر رسید.

این مقام مسئول با تاکید به ادامه روند ثبت آثار تاریخی و تکمیل و ارائه پرونده‌های آن ها، به مستند نگاری بافت‌های تاریخی استان اشاره و بیان کرد: شهر شیراز با بافتی بالغ بر ۳۶۰ هکتار یکی از منسجم‌ترین این بافت‌ها محسوب می‌شود که آثار بسیار ارزشمندی در دل آن نهفته است و در جهت دفاع از هویت این بافت ارزشمند و حفظ انسجام و یکپارچگی آن، در حال حاضر اولویت این اداره کل، ثبت بنا‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار