با پیش بینی ورود سامانه بارشی به این استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با پیش بینی ورود سامانه بارشی به این استان دستگاه های اجرایی و خدماتی باید به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 22 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ مهدی مهرور افزود: این آماده باش به منظور ایجاد هماهنگی های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز و مقابله با جاری شدن سیل ، ریزش کوه و وزش باد یا هرگونه حادثه احتمالی است.


وی ادامه داد: ‌براساس آخرین تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هوا سامانه بارشی از ظهر امروز یکشنبه تا آخر وقت روز دوشنبه سوم اردیبهشت آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار می دهد با رگبار شدید باران و در بعضی ساعات نیز در ارتفاعات برف ، بارش تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای، رعد و برق و کاهش محسوس همراه است.


مهرور، از مردم خواست به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه های فصلی و دائمی از حضور در حاشیه این مکان ها خودداری کنند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب نیز خودداری کنند.


وی همچنین به شهروندان توصیه کرد تا تجهیزات لازم اعم از ( زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی ) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند.


وی افزود: پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیل ها، انهار و زیر پل ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، عدم قرارگیری در نقاط مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز ضروری است.


مهرور گفت: صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها فراموش نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار