مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و پیش‌بینی دمای زیر صفر درجه از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 22 April 2018

به گزارش تابناک : مهدی مهرور با توجه به صدور اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی به کشور و به‌تبع استان البرز، اظهار کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های خدماتی، امدادی و ایمنی باید از آمادگی لازم برای فراهم شدن تمهیدات موردنیاز و مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی برخوردار باشند.

وی با اشاره به آخرین تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی که حکایت از ورود سامانه بارشی، فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از ظهر امروز تا آخر وقت فردا دوشنبه سوم اردیبهشت دارد، گفت: آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود، همراه با رگبار شدید باران در ارتفاعات رگبار برف، بارش تگرگ، وزش باد شدید و لحظه‌ای، رعدوبرق، کاهش لحظه‌ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در بخش دیگری از شهروندان خواست از توقف در حاشیه جاده‌ها به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و دائمی خودداری کنند.

مهرور با اشاره به‌احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، از شهروندان خواست از سفر غیرضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه خودداری کنند.

وی از دستگاه‌های خدماتی و ایمنی نیز خواست برای کاهش خسارات ناشی از یخبندان برای اسکان اضطراری مسافران اقدامات لازم را انجام داده و اقلام ضروری را در پایگاه‌های مربوطه دپو کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای کوهستانی استان رادارند خواست؛ تجهیزات لازم ازجمله زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی و غیره را به همراه داشته باشند.

مهرور پاک‌سازی جاده‌های بین‌شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، زیر پل‌ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در نقاط مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس های فلزی و پهنه‌های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز ضروری است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار