معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: زیرساخت ها و ظرفیت های لازم برای اجرای طرح TOD در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در استان فراهم است.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 22 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"علی فرخزاد"    در نشست کارگروه TOD قزوین با بیان اینکه این طرح به بهره گیری بهتر از توانمندی های استان کمک می کند، افزود: قزوین ظرفیت های زیادی در بخش های صنعتی و کشاورزی دارد و در کنار آن جاذبه های مختلف گردشگری و وجود مراکز علمی معتبر و تحصیل 120 هزار دانشجو را نیز نباید فراموش کرد.


وی افزود: احداث مترو قزوین به هشتگرد در استان کلید خورده است که نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهد داشت از سوی دیگر، قزوین به عنوان استانی نزدیک به تهران می تواند بسیاری از خدمات پایتخت را در حوزه حمل ونقل و بارانداز دریافت کند که تحقق این مهم به توسعه زیرساخت ها و اجرای طرح هایی چون TOD وابسته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: طرح جامع ترافیک شهر قزوین در مجامع مختلف کشوری تصویب شده و اجرای طرح TOD و پیش زمینه های آن نیز پیش بینی شده است.


وی بیان کرد: عملیاتی طرح TOD را در طرح جامع ترافیک بسیار جلوتر پیش بینی کردیم و طرح های متناسب با آن از جمله بی آرتی از مدتها پیش آغاز شده است.


به گفته فرخ زاد، مجوزهای پیش بینی شده برای اجرای طرح بی آر تی و ترموای شهری از دانشگاه بین المللی(ره) تا جنوب شهر و راه آهن است که نقش مهمی در ساماندهی ترافیک و حمل و نقل عمومی قزوین ایفا می کند.


وی با اشاره به ویژگی های راه آهن قزوین تصریح کرد: قرار گرفتن ایستگاه در مجاورت باغستان های سنتی که ثبت ملی شده اند هم یک جاذبه گردشگری بوده و هم باید برای حفظ آنها در برابر توسعه شهری دقت کرد.
فرخزاد ادامه داد: قرارگیری این ایستگاه در بافت های فرسوده و کم ارزش مالی از نکات قابل توجه دیگر است که با اجرای این طرح می توان ارزش منطقه را بالا برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار