گزارش تابناک از جلسه همگرایی اصولگرایان در مشهد
جلسه همگرایی اصولگرایان صبح امروز همزمان با اختتامیه همایش«جامعه اسلامی دانشجویان» با حضور چهره های سرشناس اصولگرا در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 18 February 2015

به گزارش تابناک،دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در این همایش اظهار کرد: مقوله وحدت اصولگرایان تنها مخصوص دوره انتخابات نباید باشد بلکه مقوله وحدت اصولگرایان یک ضرورت برای پیشرفت انقلاب است.

محمدنبی حبیبی با تاکید بر اینکه وحدت اصولگرایان لازمه پیشرفت انقلاب است، تصریح کرد: در جهت تقویت اصولگرایان شرایط ما نسبت به قبل از انتخابات ریاست جمهوری بسیار بهتر شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف پیش راهشان نیست، خاطرنشان کرد: سواد در پایبندی به اصول، شناخت آسیب‌های قبلی و رفع آنها، پایبندی به صداقت و حفظ حرمت،‌ پرهیز از خودشیفتگی و همچنین انطباق کامل جریان اصولگرایی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای از ضروریات پیش روی اصولگرایان است.

وی یادآور شد: برخی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سعی می‌کنند از اهرم‌های در دست دولت استفاده کنند که دولت نباید به هیچ حزب، جناح و گروهی اجازه استفاده از اهرم‌های دولتی را برای مقاصد افراد دهد.

وی به خطر بازتولید فتنه هشدار داد و گفت: آمریکایی‌ها از زنده کردن فتنه ناامید نیستند و آن اصلاح‌طلبانی که خود را پیرو رهبری می‌دانند باید فتنه براندازانه‌ 88 را خط قرمز خود دانسته و آن را اعلام نمایند.

وی با طرح این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان اقدامات سران فتنه را به طور رسمی محکوم نمی‌کنند، متذکر شد: آیا اصلاح‌طلبان فراموش کردند که بهایی‌ها و منافقین از فتنه 88 استفاده کرده و شال سبز به گردن انداخته و در حمایت از فتنه‌گران عربده سر می‌دادند و این درست نبوده و سکوت در این شرایط جایز نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان به وحدت اصولگرایان تاکید کرد و یادآور شد: اصولگرایان اگر ذره‌ای تردید در ایجاد وحدت داشته باشند فرش قرمز را پیش روی تمام رقبا می‌اندازند.

بارها به احمدی‌نژاد گفتم که رحیمی از جنس تو نیست

حجت‌الاسلام حمید رسایی در مراسم اختتامیه همایش جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: برخی از من می‌پرسند آخرین اخبار در مورد پرونده مهدی هاشمی چیست و بنده باید بگویم آخرین خبر در مورد پرونده وی این بوده که همه زورشان را می‌زنند تا جلوی صدور حکم وی گرفته شود و حتی نهادهایی تمام اتهامات مهدی هاشمی را به گردن گرفته‌اند.

وی افزود: اسناد محرمانه و سری در آبدارخانه دانشگاه آزاد پیدا شده و در این راستا رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد خود همه آنها را به عهده گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: هیچ کدام از این اقدامات فایده نداشته و مهدی هاشمی همانند سران فتنه که مردم در مورد آنها حکم دادند حکم مهدی هاشمی را داده‌اند و اگر دستگاه قضا بخواهد مدارا کند سلامت آن زیر سئوال می‌رود.

حجت‌الاسلام رسایی اظهار کرد:برخی به دنبال چنین جریان‌سازی‌هایی هستند که اتهامات رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد منتصب به اصولگرایان بوده اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که همین اصولگرایان و از جمله شخص بنده بارها به احمدی‌نژاد گفتم که رحیمی از جنس تو نیست ولی وی این مسئله را نمی‌پذیرفت.

وی با اشاره به نقش اساسی وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده گفت:آنچه امروز مشاهده می‌کنید این است که با توجه به حضور چهره‌های شاخص و تأثیرگذاری نظیر آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله موحدی کرمانی وحدت اصولگرایان در بهترین موقعیت خود وجود داشته و نباید از این موضوع غافل شد که عده‌ای با نام اصولگرایی به دنبال موش دواندن و شیطنت در عدم توسعه این وحدت هستند.

رسایی با اشاره به هجمه‌های اخیری که به وی وارد می‌شود، تصریح کرد: دارم به این مسئله فکر می‌کنم که شیرخوره‌ام ملس بوده و هجمه‌های زیادی بر من وارد است، اما بسیاری از این هجمه‌ها و تیرهایی که به سمت من وارد می‌شود، از سوی گویندگان و سایت‌هایی سبک و بی‌ارزش بوده، اما اینکه گاهی برخی هجمه‌ها نیز از رسانه‌های بزرگ بر من وارد می‌شود باید گفت من نیز به صراحت و شفاف پاسخ آنها را می‌دهم.

وی یادآور شد: بنده برای روزنامه شرق و ایران جوابیه‌ای فرستاده‌ام که با وجود پیگیری‌ها، آن را منتشر و چاپ نمی‌کنند و بنده در این زمینه اقدام قضایی کرده و در روزهای آینده این دو روزنامه مجبور به چاپ و انتشار جوابیه بنده هستند.

رسایی گفت: اینکه برای شخص بنده اتهاماتی نظیر زمین‌خواری و ... را نسبت دادند کذب محض بوده و مرحله به مرحله و به موقع تمام آنها را اطلاع‌رسانی می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در تشریح موضوع جیسون رضایی گفت: عده‌ای از من می‌پرسند این داستان چه بوده و من باید بگویم جیسون رضایی و همسرش خبرنگار واشنگتن‌پست بوده‌اند که در دولت جدید به علت مشکلات گشادی حاکم بر سیستم که اندکی از دولت اصلاحات به ارث برده، چنین افرادی به نهاد ریاست‌جمهوری نفوذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: جیسون رضایی و همسرش با نام تهیه گزارش و خبر در مکان‌های حساس و در کنار رئیس‌جمهور به وظیفه اصلی‌شان که سرکشی در موضوعات جمهوری اسلامی ایران بوده انجام وظیفه کرده و جالب اینجاست که چنین افرادی لطمه به کشور می‌زنند، اما این را توجه کنید که همسر جیسون رضایی در بسیاری از مراسم‌ها که دیگر خبرنگاران اجازه حضور نداشتند، در کنار رئیس‌جمهور حضور پیدا می‌کرد.

رسایی عنوان کرد: حرف ما این است که چرا برخی‌ها یک خط قرمز دور اقوام خود می‌کشند و اجازه نمی‌دهند دستگاه‌های ذیربط با آنها برخورد کرده و به این موضوعات رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحلیل آخرین روند مذاکرات هسته‌ای گفت: پیش از نمایندگان، مقام معظم رهبری پیگیر مذاکرات هسته‌ای بوده و بر آن نظارت دارند و همواره مواضع خود را شفاف بیان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره داشته که به مذاکرات خوشبین نیستم و خطاب به دولت بارها گفته‌اند که باید از حضور میلیونی مردم استفاده کرد و پیش از مذاکرات، توجه به توان داخلی داشته باشند، اما اینکه برخی می‌گویند چرا مقام معظم رهبری اجازه مذاکره دادند، باید اینگونه عنوان کرد که یک سال و سه ماه از مذاکرات می‌گذرد و می‌بینید که امروز صادق زیباکلام هم می‌گوید چیزی از این مذاکرات درنمی‌آید.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: اقدام مقام معظم رهبری در حوزه رفتار با تیم مذاکره‌کننده بسیار تیزهوشانه بود و بهانه را آنان گرفت، چرا که آنان فکر می‌کردند اگر مذاکره کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و امروز بهانه‌ای وجود ندارد و همه مذاکرات را دنبال کرده و می‌توانند این موضوع را حس کنند که مذاکرات به نفع ما نیست.

رسایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا نمایندگان مجلس نیز در روند ریز مذاکرات قرار دارند، گفت: به طور رسمی ما از روند مذاکرات اطلاعی نداریم، چرا که اینگونه عنوان شده که مذاکرات محرمانه است، اما به شکل غیر رسمی پیگیر هستیم، بنده در مجلس هم به شکل خصوصی به شخص رئیس‌جمهور گفتم که آقای روحانی چرا مذاکرات محرمانه است؟

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم دلایلی برای محرمانه بودن مذاکرات بیاوریم دو دلیل بیشتر وجود ندارد، یک؛ زمانی مذاکرات محرمانه است که نمی‌خواهیم این مطالب به گوش دشمن رسیده و متوجه آن شوند که به طور مشخص چنین موضوعی وجود ندارد، چرا که ما در حال مذاکره با دشمنان خود هستیم و موضوع دیگر این است که مذاکرات باید محرمانه باشد تا دوستان نفهمند و این به دلیل شکست‌هایی بوده که سبب رنجش، ناراحتی و غصه دوستان می‌شود که به عقیده بنده محرمانه بودن مذاکرات به این دلیل است.

رسایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پرونده وی در هیأت تخلفات اداری گفت: بنده زمانی مدیرکل ارشاد قم بودم و در آن سمت اعتبارات و بودجه‌های مختلفی داده می‌شد، همچنین در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که البته در سراسر کشور این موضوع وجود داشت، این بوده که مدیر ارشاد استان، رئیس انجمن نمایش آن استان نیز برشمرده می‌شد، در حقیقت بنده آنجا دو هویت با عنوان مدیر ارشاد و رئیس انجمن نمایش در قم داشتم و کاری که انجام شد این بود که به منظور پرداخت حقوق و هزینه‌های نیروی انسانی از حساب غیردولتی مبلغی برداشت کرده و مجدداً به آن حساب بازگرداندم و حالا به من می‌گویند که این خلاف قانون بوده که از حساب دولتی پول برداشت کرده‌ای، در حالی که حساب انجمن نمایش، دولتی نبوده است و حال توجه کنید که اگر قرار باشد با توجه به این تخلف، بنده پنج سال انفصال از خدمت باشم، پس بابت برداشت 4.1 میلیارد دلاری روحانی از صندوق توسعه ملی که به امید بازگرداندن وی از محل منابع نفتی بوده، باید روحانی تا آخر عمر انفصال از خدمت شود.

وی تأکید کرد: این قضیه و اظهارات کسانی نظیر اشرفی اصفهانی به عقیده بنده مسئله سیاسی است.

رسایی تصریح کرد: موضوع این است که دولت چرا با منتقدان چنین برخورد می‌کند، من در مجلس بارها گفته‌ام که یک موی روحانی را به انگلیس خبیث نمی‌دهم، در حالی که در طول هشت سال دولت قبل، یکی در یک اتاق بسته و تنها با خود نگفت که من دولت جمهوری اسلامی را به آن خبیث‌ها ترجیح می‌دهم، عقیده ما این است که هر چند اختلاف داشته باشیم، باید در مقابل انگلیس، اسرائیل و آمریکای خبیث به منزله یک تن بایستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اعتدال در رفتار لاریجانی نسبت به این دولت و دولت گذشته وجود ندارد، گفت: لاریجانی رئیس مجلس بوده و نگاه و مواضعش تأثیرگذار است و اینطور می‌شود گفت که وی در دولت قبل از تمامی ابزارهای قانونی و حتی در مواردی خلاف قانون و برداشت‌های شخصی برای نظارت و فشار بر دولت استفاده کرد و امروز نیز از تمامی ابزارهای قانونی و حتی خلاف قانون به منظور حمایت از دولت استفاده می‌کند که این صحیح نبوده و من به رئیس مجلس نیز شخصاً گفته‌ام.

وی با تأکید بر اینکه مقایسه احمدی‌نژاد با روحانی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی اشتباه است، گفت: بنده خودم دولت قبل و شخص احمدی‌نژاد را در کلیت قبول دارم، اما در همان دولت هم بنده طرح سؤال از وزرا را داشتم و به برخی از وزرای وی رأی ندادم و حتی خود من در مورد مشایی نیز مناظره کردم، اما موضوع اینجاست که مقایسه احمدی‌نژاد با روحانی به هیچ وجه صحیح نبوده، چرا که این دو راهشان متفاوت بوده و هست، می‌توان روحانی را با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد، چرا که آنان راهشان یکی بود ولی احمدی‌نژاد را باید با خودش مقایسه کرد، یعنی قیاس بین احمدی‌نژاد سال 84 با احمدی‌نژاد سال 92 پس از دو سال خانه‌نشینی.

نباید نسبت به انتخابات خبرگان بی‌تفاوت باشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید نسبت به انتخابات خبرگان بی‌تفاوت باشیم گفت: این مجلس خبرگان است که ولی‌ فقیه را انتخاب می‌کند و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی اظهار کرد: امام راحل در شرایطی که نه فرهنگ و نه اقتصاد و نه روابط داخلی و خارجی ما اسلامی بود این کشور را نجات داد و انقلاب کرد.

وی افزود: در حقیقت انقلاب ما زمانی رخ داد که فساد کشور را پر کرده بود و این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید نسبت به انتخابات خبرگان بی‌تفاوت باشیم گفت: این مجلس خبرگان است که ولی‌ فقیه را انتخاب می‌کند و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به گناه بی‌تفاوت باشیم بیان کرد: فیلم‌های مبتذل و کنسرت‌های خطرناک که نمونه‌ای از فساد بر جامعه است باید ریشه‌کن شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و بیان داشت: این خبرگان است که ولی فقیه را انتخاب می‌کند و این مسئله بسیار مهم است که ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی تصریح کرد: در رأس حکومت ولایت فقیه است که دیروز امام خمینی (ره) و امروز نیز مقام معظم رهبری با شجاعت حافظ انقلاب اسلامی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برای اینکه ولایت باقی بماند باید بر روی مسئله خبرگان و انتخابات آن توجه ویژه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حکومت اسلامی اصول ضایع شد و مردم و مسئولین به فروع بچسبند ناصالحان به رأس و صالحان منزوی می‌شوند که این نشانه غروب و افول است.

موحدی کرمانی به وحدت اصولگرایان تأکید کرد و افزود: اصولگرایان باید با هم متحد شوند و اگر ذره‌ای اختلاف بین آنان است باید برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر گروه‌های اصولگرا در برخی موارد اختلاف دارند باید برای حفظ وحدت کوتاه آمده و به مصلحت توجه کنند.

وی به حضور مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: مردم باید با حضور آگاهانه خود بر سر صندوق‌های رأی، فرد شایسته را انتخاب کنند و در این راستا اصولگرایان باید با هم متحد باشند.

وی با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: مردم ما مردمی آگاه هستند و مسئولین نباید اجازه دهند کنسرت‌های مبتذل برگزار شود و فسادهای گمراه‌کننده در جامعه رخ دهد و همچنین نباید اجازه نشر هر کتاب را بدهند.

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه حکومت باید مقتدرانه امر به معروف و نهی از منکر کند تصریح کرد: حکومت باید امر کند و نه التماس و این امر باید از موضع قدرت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه ما در مقابل انحراف جوانان مسئول هستیم تأکید کرد: مسئولان جامعه باید رشوه و زیرمیزی‌ها را نیز علاج کنند و همچنین اگر در مجلس نماینده‌ای خوب کار نمی‌کند باید به او تذکر بدهند.

با اصلاح‌طلبان مخالف نیستیم

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز در این همایش گفت: ما با اصلاح‌طلبی مخالف نیستیم اما با کلمه اصلاح که ریشه اصول را بزند مخالفیم و اوج این موضوع در فتنه 88 مشاهده شد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش اظهار کرد: ما با اصلاح‌طلبی مخالف نیستیم اما با کلمه اصلاح که ریشه اصول را بزند مخالفیم و اوج این موضوع در فتنه 88 مشاهده شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: انقلاب ما انقلاب دینی است که مشروعیت آن براساس ولایت شکل گرفته و این مشروعیت باید حفظ شود.

وی اظهار کرد: تجربه انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و بحث حزب‌الله و حماس نشان می‌دهد انقلاب ما یک انقلابی نیست که احزاب را در قدرت نگه دارد بلکه انقلاب ما یک فرآیند است.

روانبخش افزود: انقلاب ما انقلابی دینی است که مشروعیت آن بر اساس ولایت شکل گرفته و این مشروعیت باید حفظ شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا مراحل بعدی انقلاب که تشکیل دولت اسلامی است محقق شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت اصولگرایان گفت: اختلاف سلیقه احزاب و گروه‌ها طبیعی است اما برای حفظ وحدت باید این اختلاف سلیقه کنار گذاشته شود و همگی در راستای وحدت تلاش کنند.

اصولگرایان در انتخابات باید همراه و همدل باشند

وزیر سابق ارشاد با تاکید بر وحدت اصولگرایان گفت: در دولت یازدهم شعارهای بسیاری داده شده که اکثریت آنها محقق نشده و لذا همین بستر شرایطی را ایجاد کرده که اقبال و گرایش عمومی نسبت به اصولگرایی وجود داشته باشد.

سید محمد حسینی نیز در این همایش اظهار کرد: اصولگرایان در انتخابات باید همراه و همدل باشند و زمینه وحدت آنها فراهم شود.

وی افزود: عده‌ای که دیروز در میدان جنگ مبارزه کرده‌اند، امروز در جنگ نرم رسانه‌ای با جدیت تلاش می‌کنند تا انقلاب را حفظ کنند.

اظهار کرد: اصولگرایی همواره نقش مهمی در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته و در برهه‌ها و زمان‌های مختلف امتحان خود را پس داده است.

وی افزود: ما در وقایع مختلف پس از انقلاب و پس از شکل‌گیری جریان‌های چپ و راست همواره شاهد این بوده‌ایم که اصولگرایی مرز مشخص خود را با حق و باطل نمایان کرده که فتنه 88 از جمله آن وقایع به شمار می‌رود.

وزیر ارشاد دولت دهم با تأکید بر اینکه اصولگرایان همواره به دنبال پیشرفت بوده و به منظور همین تعالی و پیشرفت حاضر به نقد و نقدپذیری نیز هستند گفت: مردم ما مردم متدینی بوده و امروز با درک هر چه بیشتر وقایع روز جامعه را تحلیل می‌کنند، همانگونه که در دوران اصلاحات وقتی آقایان اصلاحاتی از پا را از حق فراتر گذاشتند مردم طاقت نیاوردند چرا که حتی اصلاحات مسائل دنیایی و توسعه اقتصادی را نیز برای مردم فراهم و محقق نکرد.

حسینی تصریح کرد: البته در دولت یازدهم هم شعارهای بسیاری داده شده که اکثریت آنها محقق نشده و لذا همین بستر شرایطی را ایجاد کرده که اقبال و گرایش عمومی نسبت به اصولگرایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصولگرایی نقش مهمی در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: مجلس دهم از جمله مواردی بوده که اصولگرایان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و در حوزه وحدت در این انتخابات باید متوجه این مسئله باشند که برای نیروهای اصولگرایی راهی جز همگرایی و همراهی با یکدیگر نیست و مطالبه جدی ما از نیروهای مؤمن و انقلابی این مسئله است.

عضو شورای همگرایی اصولگرایان خطاب به دانشجویان گفت: اصولگرایان در جامعه دانشگاهی حساب ویژه‌ای باز کرده و باید جمع دانشگاهیان و دانشجویان بتوانند با درک درستی نسبت به وقایع همراه و همگرا با ما حرکت کنند تا بتوانیم مسیر صحیح به منظور کسب توفیقات در جمهوری اسلامی ایران را پیش بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار