گزارش تابناک از اما و اگرهای استعفای آقای شهردار
شهردار کلانشهر کرج امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر استعفای خود را به شورای شهر تقدیم کرد٬ که با موج واکنشهای بسیاری مواجه بود.
کد خبر: ۵۹۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 15 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ در متن استعفای اصغر نصیری آمده است: در اوضاع و احوال اختلاف میان شهرداری و شورا، دو راه بیشتر پیش رو ندارم، نخست اینکه به هر قیمتی بمانم و شهروندان در میان دعواهای بی حاصل و اختلاف نظرها فراموش شوند. دیگر اینکه توفیق خدمت به چنین مردمی را رها و میدان را برای فرد دیگری - که خارج از اختلاف نظرها بتواند کارهای بر زمین مانده را به سرانجام رساند - واگذارم.


بر اساس این گزارش ٬ با توجه به اینکه شورای شهر کرج در اختیار اصلاح طلبان است برخی معتقدند استعفای شهردار بر اثر فشارهای مختلف ودرگیری با شورا اتفاق افتاد.

این در حالی است که نصیری پیش از ورود به شهرداری کرج، رکورددار شهردار بودن در مناطق مختلف تهران پس از انقلاب بود.

 

استفعای شهردار در مقطع فعلی خوب نیست

بر اساس این گزارش برخی معتقدند استعفای نصیری در این برهه زمانی اتفاق خرسندی نیست.


عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شورا چون فقط خود تصمیم‌گیرنده نیست و با لیست وارد شدند و کسانی که لیست را تهیه کردند نظر دارند و خود اعضا هم نظر دارند، گفت: استعفای شهردار کرج در زمان فعلی کار خوبی نیست.


سارا دشت‌گرد٬ با اشاره به استعفای امروز شهردار کرج در صحن علنی شورا اظهار داشت: فکر می‌کنم استعفای شهردار کرج در کل کار درستی بوده زیرا اختلافات میان شورا و شهرداری به‌نفع مردم نیست.


وی با اشاره به اینکه درگیری‌ها شهردار و شورا را فرسوده می‌کرد، افزود: در حال حاضر استعفای شهردار کرج بعد از این مدت طولانی کار خوبی نیست زیرا در اوایل سال هستیم و هنوز شهر هیچ درآمدی ندارد و در حال حاضر زمان استعفا نبود و من نمی‌دانم چه کسی بعد از نصیری خواهد آمد.


دشت‌گرد با بیان اینکه شهردار کرج 30 سال سابقه کار اجرایی در شهرداری را دارد، بیان کرد: شورا چون فقط خود تصمیم‌گیرنده نیست و با لیست وارد شدند و کسانی که لیست را تهیه کردند نظر دارند و خود اعضا هم نظر دارند، این نظرهای مختلف سبب شده است که بی‌نظمی به وجود آید و نگذارد کارهای بسیار مهمی انجام شود.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران گفت:‌ گزینه‌هایی که مطرح شده است شایعه بوده و گزینه‌ای فعلاً مدنظر شورای شهر تهران نیست.

 

گزینه های مطرح شده برای شهرداری شایعه است

علی اعطاء در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره انتخاب شهردار اظهار داشت:‌جلسه هم‌اندیشی با حضور اعضاء در خصوص فرایند و معیارهای انتخاب شهردار برگزار شده و هر یک از اعضاء بحث و تبادل نظر خاص خود را دارند.

اعطاء گفت: 16 معیار در گذشته برای انتخاب شهردار تهران مشخص شده بود و قرار شد در جلسات آینده اعضا نظرات خود را در این باره ارائه بدهند و ممکن است شکل جدید را برای انتخاب شهردار تهران تعیین کنیم.

وی درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران گفت:‌گزینه‌هایی که مطرح شده است شایعه بوده و گزینه‌ای فعلاً مدنظر شورای شهر تهران نیست.

وی افزود: در نهایت اعضای شورای شهر تهران با برگزاری جلسات هم‌اندیشی نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهند کرد و امیدواریم در بازه زمانی کمتر از سه ماه انتخاب شهردار اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از اعضای شورا نیز گزینه‌ای برای شهردار شدن مطرح است،‌گفت: در این خصوص قبلا نیز صحبت شده است و از اعضای شورای شهر تهران گزینه‌ای برای شهرداری مطرح نیست و در این رابطه عضوی از شورای شهر تهران خارج نخواهد شد.

 

استعفا برای اعضای شورا غیرمنتظره بود

گفتنی است سخن گوی شورای شهر کرج نیز در این ارتباط گفت: قطعاً این موضوع که اعضای شورای شهر کرج منافع خود را تشخیص نمی‌دهند و شهرداری را می‌آورند که بخواهند موفق نشود صحت ندارد.

رحیم خستو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شورای شهر کرج برگزار شد گفت: جلسه با نطق پیش از دستور شورای شهر کرج آغاز شد و هنگامی‌که نوبت به شهردار کرج رسید، استعفای خود را به ریاست شورا اعلام کرد.

وی افزود: استعفا برای اعضای شورا غیرمنتظره بود و به گفته‌ی شهردار بین دو راه باقی‌مانده که یکی ادامه بحث‌ها در شورای شهر بود و دیگری استعفا، ایشان راه بهتر را انتخاب کردند و انتخاب ایشان مورداحترام اعضای شورا شهر می‌باشد.

سخن گوی شورای شهر کرج تصریح کرد: استعفای شهردار کرج پس از بررسی باید در شورا به رأی‌گیری گذاشته شود و سپس موردپذیرش واقع شود.

خستو ادامه داد: اعضای شورای شهر کرج در حال حاضر روی فرد خاصی به عنوان شهردار بعدی اجماع ندارند و پس از بررسی‌هایی که انجام خواهد شد تصمیم گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا از طرف شورای شهر کرج با شهردار کرج لجبازی صورت گرفته است؟» گفت: قطعاً تعامل مناسبی بین شهرداری کرج و شورای شهر کرج صورت نگرفته است که برخی از لوایح با اکثریت آرای اعضای شورای شهر کرج رأی مثبت و یا منفی دریافت می‌کردند.

عضو شورای شهر کرج یادآور شد: مهم‌ترین لایحه تصویب‌شده توسط شورای شهر کرج در 6 ماه گذشته لایحه بودجه بوده است.

خستو افزود: مهم‌ترین لایحه بعدازآن به نظر شخص من لوایح فرهنگی بوده که تصویب این لوایح بعد از شورای شهر تهران، در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی تأکید کرد: اعضای شورا بعد از ماراتنی که طی 15 سال در سطح شهر وجود داشت، توسط تمام طیف‌های مردم انتخاب شدند.

سخن گوی شورای شهر کرج ادامه داد: قطعاً این موضوع که اعضای شورای شهر کرج منافع خود را تشخیص نمی‌دهند و شهرداری را می‌آورند که بخواهند موفق نشود صحت ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار