همزمان با آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی، مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده استان و همایش هنر شیدایی در یزد برگزار می‌شود .
کد خبر: ۵۹۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 15 April 2018

مراسم تجلیل از هنرمندان یزدی برگزیده در جشنواره‌های مختلف و همایش «هنر شیدایی» شامگاه امروز یک‌شنبه 26 فروردین ماه با حضور «محمدحسین صفار هرندی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یزد برگزار می‌شود.

در همایش هنر شیدایی که با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری استان، صدا و سیمای مرکز یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و برق منطقه‌ای در سالن شهید عباسپور یزد برگزار می‌شود، از 25 هنرمند شاخص استان در رشته‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می‌شود .

همایش هنر شیدایی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان یزد است که به بیان ارزش‌های انقلاب در قالب هنر می‌پردازد.

هفته هنر انقلاب یکی از برنامه‌های ملی و فرهنگی کشور است که به منظور بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم شهید«سیدمرتضی آوینی» توسط حوزه هنری تدوین و اجرایی شده است.

شهيد سیدمرتضی آوينی 20 فروردين 1372 هنگامی كه برای توليد مجموعه‌ای جديد از برنامه «روايت فتح» به همراه گروه به فكه،‌ منطقه‌ عملياتی و الفجر مقدماتی رفته بود بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد .

پس از شهادت این هنرمند متعهد و بسیجی که رهبر معظم انقلاب او را سیدشهیدان اهل قلم نامیدند، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به معظم له، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و 20 تا 26 فروردین‌ماه «هفته هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شده که به همین مناسبت هر سال برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار