'جو ویلسون' سفیر اسبق آمریکا در عراق در واکنش به تجاوز اخیر واشنگتن و متحدانش به سوریه گفت: ترامپ فردی بی عقل و برای آمریکا نیز خطرناک است.
کد خبر: ۵۹۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 15 April 2018

به گزارش تابناک : ویلسون در اظهاراتی که در رسانه های عراقی بازتاب یافت، گفت: معلوم می شود این که ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی می گفت جنگ عراق ایده بدی بوده و او از آن حمایت نکرده است، تنها تبلیغاتی برای رسیدن به پست ریاست جمهوری بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این ناشی از تاثیر مشاوران بر ترامپ است یا او خود به خاطر آنها نظرش را تغییر داده است، گفت: در واقع فکر نمی کنم ترامپ عقل داشته باشد، از نظر من او شخصی بسیار مسخره و وحشتناک است.
وی افزود او (ترامپ) آدم لاف زنی است که برای ریختن دلارهای بیشتری به حساب بانکی خود تلاش می کند و من فکر می کنم این شخص برای آمریکا خطرساز است.
گزارش حاکی است سفیر اسبق آمریکا در عراق در این مصاحبه، الفاظ حاوی ناسزا علیه ترامپ بکار برده در عین حال از این کار عذرخواهی کرده است چرا که به گفته او آمریکا در زمان ترامپ در دوران بسیار دشواری به سر می برد.
گفتنی است آمریکا بامداد امروز شنبه به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد. 
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است. 
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند. 
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند. 
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند. 
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است. 
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار