سفیرلهستان :
سفیر لهستان در تهران روز چهارشنبه با حضور در نمایشگاه دایمی توانمندی های صنعتی، تولیدی و خدماتی استان البرز، ظرفیت های تولیدی صنعتی این استان را شگفت انگیز توصیف کرد.
کد خبر: ۵۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 12 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ روسواف مارچین دومانسکی' در حاشیه بازدید از این نمایشگاه از علاقه وافر بخش خصوصی لهستان برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران و استان البرز خبر داد.


وی اظهار کرد: استان البرز افزون بر صنعت در زمینه تولیدات صنایع غذایی و کشاورزی دارای ظرفیت های بسیار خوب و محصولات با کیفیتی است.


سفیر لهستان درتهران گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران به ویژه استان البرز به کار خواهم گرفت.


وی همچنین به روابط تجاری موفق بین استان البرز و ایالت سیلیسیای لهستان اشاره کرد و افزود: این استان آمادگی دارد درزمینه صنایع هوایی، فناوری اطلاعات، شهر هوشمند و کشاورزی همکاری مناسبی با استان البرز داشته باشد.


وی سفر قبلی هیات های تجاری لهستان به استان البرز را بیانگرعلاقه مندی طرفین به گسترش سرمایه گذاری و مشارکت در زمینه های صنعتی ، تجاری و بازرگانی عنوان کرد.


همچنین رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشست مشترک با سفیر لهستان در تهران گفت: امسال همکاری های دوجانبه بین البرز و لهستان افزایش می یابد.


رحیم بنا مولایی افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که سال 94 با اتاق سیلیسیا منعقد شد، سفر چند هیات لهستانی به البرز را داشتیم و در تلاش هستیم بانک ویژه ای نیز به منظور توسعه همکاری های تجاری در فرودگاه پیام کرج راه اندازی کنیم.


وی با اشاره به راه اندازی سایت تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: این سایت امکان تبادل چهره به چهره تجار را فراهم آورده است و در روزهای آتی این ارتباط قوی تر و گسترده تر خواهد شد.


بنا مولایی با اشاره به ظرفیت های تجاری استان البرز افزود: قابلیت های خوبی در البرز در زمینه صادرات خشکبار، صنایع دارویی، کشاورزی و ... داریم و تلاش می شود تا ازطریق لهستان به بازارهای اروپا دست پیدا کنیم.


وی اضافه کرد: با توجه به تشکیل کمیسیون مشترک ایران و لهستان در تیرماه سال جاری، مسایل و مشکلات توسعه روابط فی مابین دو کشور را پیگیری خواهیم کرد.


استان البرز با برخورداری از 3 هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک یکی از قطب های صنعتی ایران است که بخشی از محصولات این استان به کشورهای مختلف صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار