رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: تشکیل پویش حمایت از کالای ایرانی به ویژه کالاهایی که رقابت پذیر بوده و تولیدات صادرات محور، در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 12 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ ایرج موفق در جلسه ستاد حمایت از کالای ایرانی که برای نخستین بار در کشور در استانداری البرز برگزار شد، افزود: بر اساس شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی برای تسهیل روند سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال مولد از جمله این برنامه ها است.


موفق افزود: استان البرز در بسیاری از تولیدات دارای رتبه های برتر کشور است که از جمله آنها می توان به رتبه یک انواع نمایشگر تخت و رتبه اول تولید سموم دفع آفات و رتبه دوم داروسازی و شوینده ها را از جمله آن دانست.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم صرفه جویی و کاهش قیمت تمام شده کالا، اضافه کرد: با کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش کیفیت محصولات، می توان با بازارهای خارجی رقابت کرد.


وی گفت: توانمند سازی شرکت های تجاری و توسعه و نوسازی این امکان شاهد پیشرفت و رونق اقتصادی خواهیم بود‌.


ابوالفضل فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه 45 میلیارد دلار کالا به کشور وارد می‌شود که از این میزان 70 درصد واسطه‌ای و سرمایه‌ای است و هر چه تقویت شود خوب است، افزود: 30 درصد از واردات هم کالای مصرفی است که عمدتا دارای مشابه داخلی است.


وی ادامه داد: 12 میلیارد دلار هم کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود که این وضعیت یعنی واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و قاچاق سالانه دو میلیون شغل را در اختیار سایر کشورها قرار می‌دهد.


فلاح اضافه کرد: از دلایل این وضعیت عدم تقاضای موثر برای کالای ایرانی و عدم تمایل مصرف کننده به کالای داخلی است که با اقدامات فرهنگی و توانمندسازی بخش خصوص قابل رفع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار