دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش غیرمتعارف قیمت کرایه تاکسی در لایحه نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی و اتوبوس خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 11 April 2018

به گزارش تابناک : محمد کرونی، دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه  نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی و اتوبوس در سال 97 از سوی شهرداری به شورا ارسال شده است، گفت: لایحه در حوزه تاکسیرانی با سال گذشته متفاوت است و پارامترهای جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ های پیشنهادی برای کرایه تاکسی‌ها نیاز به بررسی دارد، ادامه داد: در اتوبوسرانی نرخ‌ها به صورت متعادل و متعارفی افزایش پیدا کرده است و در حوزه نرخ بلیت اتوبوس کار با سرعت بیشتری در حال انجام است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در رابطه با پیشنهادات جدید شورا در حوزه نرخ کرایه تاکسی تصریح کرد: در لایحه شهرداری در حوزه تاکسیرانی پارامترهای جدیدی برای تعیین نرخ تاکسی ها پیشنهاد شده است که نیازمند بررسی دقیق شورا است. این پارامترها بعضا باعث افزایش غیرمتعارف قیمت کرایه تاکسی در برخی نقاط شده است. البته به طور متوسط نرخ کرایه تاکسی 15 درصد افزایش یافته است، اما در برخی از مسیرها شاهد افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی هستیم و باید بررسی کنیم که این افزایش قیمت به چه علت است.

وی در خصوص این پارامترها تصریح کرد: تاکسیرانی پیشنهاد داده است که در روزهایی که شرایط جوی غیرعادی است یا اوج ترافیک، افزایش نرخ داشته باشیم، این پارمترها جدید بوده و نیاز به بررسی دارد. تاکسیرانی قصد دارد از این افزایش نرخ برای کنترل استفاده کنند.

کرونی در رابطه با زمانی که نرخ ها در صحن شورا بررسی خواهد شد، افزود: سه شنبه آینده نظر قطعی کمیسیون به شورا ارائه می‌شود و دو هفته آینده برای رای گیری در صحن شورا آماده خواهد شد.

 
 
 
منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار