در مقایسه با سال ۹۵
میزان زکات پرداختی سال گذشته کشاورزان ، دامداران و سایر قشرهای این استان درمقایسه با سال 95 از رشد 267 درصد برخوردار بوده است.
کد خبر: ۵۸۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 11 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمد محمدی فرد افزود: نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از 8 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت کردند.


وی ادامه داد: یکی از منابع رفع فقر و محرومیّت در فقه اسلامی زکات است و90 درصد زکات پرداختی نیکوکاران، کشاورزان و دامداران برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و مابقی برای انجام خدمات عمرانی و عام المنفعه در روستاها هزینه می شود.


محمدی فرد گفت: البرزی ها زکات مال خود را در دو نوع واجب و مستحب به این نهاد پرداخت کردند و ن، کشاورزان و دامداران شهرستان های طالقان، ساوجبلاغ و فردیس بیشترین میزان پرداخت زکات را در بین سایر مناطق استان البرز به خود اختصاص دادند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز افزود: در سال جدید با کمک مبلغان زکات این استان و دستگاه‌های عضو ستاد زکات، تلاش می شود تا با گسترش فرهنگ زکات در بین مردم و دستیابی به منابع مالی مناسب، تعداد قابل توجهی از مددجویان فاقد مسکن خانه دار شوند.


وی گفت: جمع‌آوری میوه از خیران حجره دار بازار میوه و تره‌بار کرج ، جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزء برنامه‌های مهم ستاد زکات استان البرز در سال 97 است.


زکات دریافتی از مردم استان البرز صرف عمران مناطق محروم استان و طرح های فرهنگی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار