مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از ثبت تردد ۳۵ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان طی ایام نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 09 April 2018

به گزارش تابناک : مهرداد جهانی اظهار کرد: در طول ایام سفرهای نوروزی هم‌وطنان که از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا هفدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، ۳۵ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۳ تردد توسط ۴۴ دستگاه تردد شمار نصب‌شده در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که این آمار افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی به جابجایی ۱۳۶ هزار و ۸۴۴ مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: این مسافران طی هشت هزار و ۳۲۶ سفر شامل، شش هزار و ۷۸ سرویس ناوگان اتوبوسی، هزار و ۹۷۸ سرویس ناوگان مینی‌بوسی و سواری کرایه جابجا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: در این ایام تعداد چهار هزار و چهار مسافر توسط ۹۱ دستگاه اتوبوس در قالب کاروان‌های راهیان نور از استان البرز به مناطق جنگی اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جهانی گفت: در بخش راهداری نیز از آغاز این طرح بیش از ۲۰۰ نفر از کارنان راهداری به همراه ۳۵ دستگاه ماشین سبک و ۸۵ دستگاه انواع ادوات نیمه سنگین و سنگین راهداری، در قالب ۱۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۱۶ پایگاه راهداری نوروزی و ۲۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان برای خدمات‌رسانی به مسافران حضور داشتند و به مسافران خدمات‌رسانی کردند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع طرح تعطیلات نوروزی به‌منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن‌تر برای مسافران، بهسازی محورهای ارتباطی استان ازجمله انجام عملیات خط‌کشی ویژه نوروز به میزان بیش از ۵۰۰ کیلومتر- باند، لکه‌گیری رویه‌های آسفالتی و روکش آسفالت به میزان بیش از پنج هزار مترمربع، تعمیر و مرمت مستمر انواع گارد ریل به میزان بیش از ۵۰۰ شاخه، نصب ۴۰۰ عدد انواع تابلو مسیر نما برای آشکارسازی نقاط پرحادثه، نصب دو هزار نیوجرسی، لق گیری محور کرج - چالوس و تعمیر و مرمت سیستم روشنایی راه و تونل انجام شد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز بهره‌برداری از شش دستگاه دوربین نظارت تصویری منصوب در تونل کندوان واقع در محور کرج - چالوس و راه‌اندازی سامانه ۱۴۱ با ظرفیت پاسخگویی به ۲۴۰ تماس هم‌زمان را از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای مدیریت سفرهای نوروزی ذکر کرد.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار