مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: روادید اتباع افغان دارای گذرنامه طرح خانواری این استان، تمدید شد.
کد خبر: ۵۸۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 09 April 2018

به گزارش تابناک : قاسم جهانبخش روز دوشنبه افزود: اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری که پیش از این روادید آنان تا تاریخ 15 اردیبهشت الی 31 خردادماه سال 95 تمدید شده، می توانند دراین زمینه اقدام کنند.
وی ادامه داد: این اتباع می توانند برای انجام تمدید روادید از 19 فروردین ماه جاری با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان بر اساس نوبت دهی اعلام شده از سوی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع افغانستانی استان در این طرح شرکت کنند.
جهانبخش با تاکید بر حضور حداکثری مشمولان در این طرح با توجه به زمان اعلام شده یادآوری کرد: افرادی که به هر دلیل از کشور خارج شده یا فوت شده اند، برای اضافه شدن اعضای جدید خانوار( متولدان)، موارد مربوط به ازدواج یا طلاق باید به سفارت افغانستان برای انجام امور اداری مربوطه مراجعه کنند.
وی افزود: چراکه در این مرحله دفاتر اجازه هیچگونه دخالتی در امور مربوط به سفارت( نوبت گیری،انجام پروسه کسر و اضافه به نیابت از تبعه،دریافت گذرنامه جدید) را ندارند.
این مسئول گفت: درخصوص اعضای خانوار( همراهان مندرج در گذرنامه) که به سن 18 سال رسیده اند و بر اساس اعلام ناجا باید گذرنامه انفرادی دریافت کنند، براساس هماهنگی بعمل آمده، در این مرحله در همان گذرنامه قبلی تمدید روادید انجام می پذیرد.
وی ادامه داد: این دسته از افراد متعهد می شوند تا برای مراحل بعدی نسبت به ارائه گذرنامه تفکیک شده و جدید اقدام کنند.
مشاور استاندار البرز و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در خصوص تعرفه های این موضوع افزود: طی توافقات انجام شده مقرر شده، هزینه تمدید روادید یکساله مبلغ 320 هزارتومان به حساب خزانه رده های ناجا در استانها ، هزینه ارائه خدمات دفاتر خدمات اتباع خارجی به ازای هر جلد گذرنامه مبلغ 25 هزارتومان توسط دفاتر مذکور ، دریافت مبلغ 5 هزارتومان برای رصد بابت هر جلد گذرنامه و بهای خدمات شهری بر اساس مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا از مشمولان طرح دریافت شود.
دراستان البرز 200 هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز زندگی می کنند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار