از ابتدای سال جاری
از ابتدای سال جاری 4 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا استان مورد پایش مشترک کارشناسان پهنه های زراعی و کلینیک های گیاه پزشکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 March 2018

به گزارش تابناک البرز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که از ابتدای سال جاری 4 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا استان مورد پایش مشترک کارشناسان پهنه های زراعی و کلینیک های گیاه پزشکی قرار گرفته است.


سید مجید موسوی افزود: با توجه به ضرورت مقابله و کنترل عوامل محدود کننده رشد مانند علفهای هرز و آفات نباتی سن وشته مومی کلزا ، از ابتدای سال 97جاری بازدید و توصیه های فنی در مزارع آغاز و تاکنون حدود 4هزار هکتار پایش مزارع انجام شده است.


وی اضافه کرد: این پایش ها منجر به توزیع و مصرف 1هزار و 650 تن کود سرک اوره و 55 تن کود سولفات آمونیوم و مبارزه با علفهای هرز وشته مومی در سطحی حدود 3 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم ، جو و کلزا شده است.


موسوی گفت: عملیات پایش با توجه به گرم شدن هوا و امکان ریزش سن و فعالیت سایر آفات در روز های آینده نیز ادامه دارد و مقررشده تا پایان ماه جاری کل مزارع استان ، مشتمل بر بیش از 10 هزار هکتار گندم ، 4 هزار و 500 هکتار جو و 950 هکتار کلزا مورد پایش قرار گیرند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع 570 تن مرغ منجمد ، گوشت منجمد وارداتی و گوشت گرم گوسفندی در ایام عید جهت تنظیم قیمت ها در بازار در استان اشاره و خاطر نشان کرد: از 29 اسفند ماه 96 تاکنون 380 تن مرغ منجمد داخلی ، 70 تن گوشت منجمد وارداتی ، 120 تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی از طریق فروشگاه ها و میادین میوه و تره بار در سطح استان البرز توزیع گردیده است.


موسوی افزود: همچنین از ابتدای بهمن سال گذشته تا کنون 2 هزار تن برنج و از ابتدای اسفند ماه تاکنون 250 تن تخم مرغ توزیع شده است.


وی ادامه داد: با هدف تنظیم بازار، تاکنون 1 هزار و 180 تن پرنقال و 590 تن سیب نیزتوسط غرفه های در نظر گرفته شده در سطح استان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار