با تصویب هیئت وزیران
مسئولان شهرستان ساوجبلاغ اعلام می کنند که موضوع شرایط شهر جدید و اقلیم آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نام مهستان را برای جایگزینی پیشنهاد کرده اند.
کد خبر: ۵۸۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 24 March 2018

به گزارش تابناک البرز نتایج به دست آمده از بررسی ‌های میدانی نشان می دهد که بیشتر مردم شهر جدید هشتگرد با تغییر نام این شهر موافق هستند و بر این اساس نام مهستان برای جایگزینی پیشنهاد شد و به گفته فرماندار ساوجبلاغ این موضوع در کمیسیون مربوط به وزارت کشور به تصویب رسیده است.

ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ نیز اعلام کرد که پس از طرح نام جدید در کمیسیون نامگذاری و واحدهای تقسیماتی در شهرستان و استان در روزهای پایانی سال ٩٦ در کمیسیون مربوطه در وزارت کشور این موضوع به تصویب رسید.


نام جدید باید پس از این مرحله در هیات وزیران مطرح و به تصویب قطعی برسد تا پس از آن شهر جدید هشتگرد شهر مهستان نامیده شود.


پیش از این کمیسیون نامگذاری با دعوت از اساتید برجسته رشته های جغرافیا، ادبیات فارسی، میراث فرهنگی و مسئولین اجرایی شهرستان و استان موضوع نام جدید را بررسی و آن را پیشنهاد کرد.


شورای اسلامی و شهرداری شهر جدید هشتگرد نیز با انتخاب این نام موافقت کردند و مستندات به استانداری البرز ارسال شد تا پروسه تغییر نام روند قانونی خود را بگذراند.


21 سال از تاسیس شهر جدید هشتگرد می گذرد و امروز این اقدام به دنبال نظرسنجی های صورت گرفته از مردم و با بررسی های کارشناسی صورت گرفته است.


به گفته فرماندار ساوجبلاغ با توسعه این شهر نیاز بود بر اساس خواسته مردم اسم مناسبی برای شهر انتخاب تا مورد تصویب هیات محترم دولت قرار گیرد. 14 سال از عمر شهرداری شهر جدید می گذرد و در دوره های مختلف شوراهای اسلامی مبادرت به نظرسنجی های مختلف از شهروندان کرده اند که در نهایت به یک اسم به توافق رسیده اند.


پالیزگیر همچنین تصریح کرد که با بررسی های انجام شده نام مهستان مورد موافقت بسیاری از مردم، شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفته که با مستندات ادبی و جغرافیایی این شهر به استانداری البرز ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار