گروه نمایشی معلولان البرزی، موفق به کسب مقام نخست جشنواره منطقه ای آفتاب ویژه معلولان به میزبانی شهرکرد شد.
کد خبر: ۵۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 15 March 2018

به گزارش تابناک : کارگردان گروه تئاتر مهر گستر البرز روز پنجشنبه گفت: با حضور 12 معلول جسمی و ذهنی بی سرپرست که در یک موسسه خیریه زندگی می کنند، گروه نمایشی را تشکیل که این گروه توانست در جشنواره منطقه ای آفتاب، بین 6 استان و 20 گروه نمایشی مقام نخست را کسب و به بخش بین الملل راه پیدا کند.
یاسمین پی داوودی افزود: در این جشنواره، گروه تئاتر ابریشم موفق به کسب مقام اول نویسندگی، مقام دوم کارگردانی، مقام اول طراحی نور، مقام دوم طراحی صحنه، مقام اول موسیقی، بازیگری اول خانم در بخش جسمی، بازیگری اول در سندرم داون، بازیگری اول نابینا، بازیگری دوم سندرم داون، بازیگری سوم ذهنی-جسمی شد.
وی ادامه داد: همچنین گروه تئاتر ابریشم مقام های بازیگری دوم مرد همراه، طراحی گریم اول، طراحی لباس دوم و تقدیر در بخش ذهنی را کسب کرد.
پی داوودی در ادامه اظهار داشت: بازیگران این تئاتر اگر چه دارای محدودیت هایی هستند اما نشان دادند با وجود این محدودیت ها، دارای استعدادهایی هستند که در صورت توجه به این استعدادها، می توان هر چه بیشتر آنها را بالقوه بالفعل درآورد.
وی ادامه داد: با وجود این درخشش، بچه های گروه تئاتر مهر گستر البرز غریبانه با هزینه شخصی رفتند و غریبانه 
برگشتند و هیچ مسئولی از آنها حتی با یک شاخه گل تقدیر نکرد، این بچه ها نیازمند نصب بنر نبودند و تنها و تنها توجه می خواستند که از آنها دریغ شد.
پی داوودی افزود: معلولان جسمی و حرکتی بخشی از جامعه هستند که باید به آنها توجه شود، اما با کسب این مقام، حتی کوچکترین توجه ای از طرف هیچ مسئولی به آنان نشده است .
استان البرز حدود 27 هزار معلول جسمی حرکتی و ذهنی شناسایی شده ،دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار