معاون وزیر کشور عراق و تعدادی از مسئولان امنیتی این کشور که به قطر سفر کرده‌اند یادداشت تفاهمی برای تقویت همکاری‌های امنیتی با دوحه امضا کردند.
کد خبر: ۵۷۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 14 March 2018

به گزارش تابناک : سرلشگر «ماهر نجم عبدالحسین» معاون وزیر کشور عراق در امور اطلاعات و تحقیقات فدرالی و سرلشگر «سعد بن جاسم الخلیفی» مدیر کل امنیت عمومی قطر امروز چهارشنبه یادداشت تفاهمی در زمینه تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه امضا کردند.

بن جاسم در این باره گفت که هدف از این یادداشت تفاهم افزایش همکاری‌های امنیتی مشترک، هماهنگی بین دو کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات است به خصوص اینکه عراق در زمینه امنیتی تجربیات زیادی دارد. این یادداشت تفاهم بسیاری از موارد به خصوص در زمینه آموزش، تبادل اطلاعات در رابطه با مبارزه با تروریسم، جعل اسناد و جرایم سازماندهی‌شده، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان، پولشویی و امنیت بنادر و فرودگاه‌ها را شامل می‌شود.

مدیر کل امنیت عمومی قطر همچنین گفت که دوحه و بغداد در نظر دارند یک کمیته مشترک با اعضای متخصص را به منظور پیگیری اجرای مفاد این یادداشت تفاهم تشکیل دهند.

معاون وزیر کشور عراق نیز گفت که این یادداشت تفاهم افق جدیدی از همکاری امنیتی به نفع دو ملت را گشود.

مقامات قطر و عراق پیش از امضای این یادداشت تفاهم جلسه‌ای تشکیل داده و به بررسی زمینه‌های همکاری امنیتی دو کشور و راهکارهای تقویت و توسعه این همکاری‌ها پرداختند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار