گشت های ویژه نوروزی در محل پاسگاه های محیط بانی مستقر خواهند شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اقدامات موثر برای پیشگیری از آلودگی آب رودخانه های استان گفت که 4هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه کرج هفته جاری از دست متصرف خارج و آزادسازی شد.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 13 March 2018

به گزارش تابناک البرز فردین حکیمی افزود: یکی از افرادی که بطور شبانه اقدام به تغییر مسیر رودخانه و تصرف اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه کرج کرده بود با اعلام شکایت از سوی ادارات کل امورآب ، محیط زیست، منابع طبیعی استان و بخشداری آسارا تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از تعطیلات نوروزی اقدام به تصرف اراضی ملی و تجاوز به حریم رودخانه کرج می کنند، اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده، گشت های ویژه نوروزی در محل پاسگاه های محیط بانی مستقر خواهند شد ودر صورت مشاهده هر گونه تخلف، طبق قوانین و مقررات اقدام خواهد شد.


رودخانه حفاظت شده کرج به عنوان یکی از پرآب ترین رودخانه های دامنه جنوبی البرز از سال 1346 در ردیف رودخانه های تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته که وظیفه تامین بخشی از آب شرب تهران وآب کشاورزی منطقه واستان های همجوار را بر عهده دارد.


محدوده تحت حفاظت رودخان کرج شامل رودخانه کرج و رودخانه هایی که به آن می ریزند از سر چشمه (ارتفاعات کندوان ،دیزین کوه خرسنگ و…) تا پل جاده کرج-تهران با طول تقریبی 75 کیلومتر در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره ها و صخره ها عبور می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار