سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر، از استقرار کاروان سلامت در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این کاروان ها متشکل از پزشکان و پیراپزشکان هستند.
کد خبر: ۵۷۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 12 March 2018

به گزارش تابناک : حبیب درگاهی به تشریح اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۹۶ پرداخت و افزود: در سال جاری برنامه ملی طرح همای رحمت را داشتیم و در این طرح ۱۱۸ هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد و ۴۰۰۰ سفره افطاری در شهر‌ها و روستا‌ها در ایام ماه مبارک رمضان برپا شد. همچنین در سال جاری یک میلیون نیازمند از خدمات داوطلبان استفاده کردند و ۱۸ هزار داوطلب در طرح‌های مختلف حضور داشند.

وی به اقدامات این سازمان در زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار داوطلب در جمع‌آوری، بسته بندی و توزیع اقلام همکاری کردند و کمک‌های مردمی هم جمع‌آوری شد که ارزش پولی کمک‌های غیرنقدی ۷۷ میلیارد تومان بود و همچنین ۶۳ میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شد، حدود هزار کاروان سلامت امسال به مناطق محروم اعزام شدند و علاوه برآن در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیش از هزار چادر سلامت برپا شد.

درگاهی درباره سایر اقدامات این سازمان، ادامه داد: ۴۰۰ هزار بسته فرهنگی و بهداشتی توزیع و همچنین توسط داوطلبان اهدای بیش از ۶۰ واحد خونی انجام شد.

وی در مورد برنامه‌های این سازمان در طول ایام نوروز، گفت: ما طرح کاروان سلامت را آغاز کرده‌ایم که در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا می‌کند، در هفته گذشته کاروانی از گلستان با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در سرپل ذهاب حضور پیدا کردند و این طرح ادامه خواهد داشت و کاروان‌های دیگری متشکل از پزشکان و پیراپزشکان به کرمانشاه و مناطق زلزله زده آن می‌روند.

درگاهی همچنین به طرح نیابت اشاره کرد و افزود: این طرح هم امسال انجام خواهد شد و داوطلبان به عیادت خانواده‌هایی می‌روند که فرزند ندارند و به منزلشان سرکشی می‌کنند.

وی همچنین گفت: برای سال ۹۷ تشکیل اتاق اندیشه ورزی را در نظر داریم و حرکت‌های جهادی در حوزه درمانی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار