مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: عدم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی انتقال تونلی آب سد طالقان باعث فرونشست زمین و خشک شدن چشمه‌های بالادستی در استان می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 March 2018

به گزارش تابناک : فردین حکیمی با اشاره به اینکه پروژه انتقال تونلی آب سد طالقان به تهران مشمول مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی است، اظهار کرد: در حال حاضر آب سد طالقان با لوله به بیلقان منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه کارگروه ارزیابی زیست‌محیطی استان البرز برگزارشده و نقطه نظرات لازم در این بخش اتخاذشده است، افزود: نظرات دستگاه‌های مذکور به سازمان ارائه‌شده و باید منتظر بررسی در کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز بیان کرد: تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است، اما بدون شک انجام اقدامات مطالعاتی در این خصوص در اولویت قرار خواهد داشت و آنچه واضح است نباید در صورت اجرایی شدن این طرح حق آبه استان نادیده گرفته شود.

حکیمی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست استان البرز دغدغه دولت و این اداره کل محسوب می‌شود، تصریح کرد: فرونشست زمین و خشک شدن چشمه‌های بالادستی مشکلات مهمی است که در صورت عدم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی در راستای انتقال آب سد طالقان به‌صورت تونلی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلفی چون شرکت آب منطقه‌ای استان و منابع طبیعی باید در خصوص موارد مطرح‌شده دغدغه داشته باشند، خاطرنشان کرد: این طرح مشمول ارزیابی‌های زیست‌محیطی است و اقدامات به‌صورت دقیق و کارشناسی صورت خواهد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج نیز در خطبه‌های اخیر نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: با برخی از مسئولان صحبت کرده‌ام نحوه انتقال آب سد طالقان برای محیط‌زیست و منابع طبیعی استان مشکل‌آفرین است.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار