استان البرز به‌عنوان شاهراه ارتباطی کشور هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران نوروزی است به‌صورتی که محورهای این استان همواره با ترافیک سنگین مواجه است.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 12 March 2018

به گزارش تابناک : بر اساس آمار ترددشمارهای جاده‌ای، میزان ترددهای جاده‌ای در ایام نوروز هر سال در استان البرز از مرز 30 میلیون می‌گذرد و مسافران 15 استان کشور برای رسیدن به مقصد از آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و جاده‌های البرز می‌گذرند.

دستگاه‌های مختلف، ازجمله راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، پلیس‌راه البرز، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج طی جلسه‌ای که در ایرنا برگزار شد به برنامه‌های استان البرز برای خدمات‌رسانی مطلوب در نوروز 97 و به حداقل رساندن مشکلات و معضلات ترددهای جاده‌ای پرداختد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز درباره اقدامات این سازمان برای نوروز 97 گفت: ساماندهی در بخش حمل‌ونقل عمومی، هماهنگی با انجمن‌های صنفی، شرکت‌های حمل‌ونقل، پلیس‌راه و سایر نهادهای همکار برای ارائه خدمات مطلوب از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

مهرداد جهانی درباره ناوگان حمل‌ونقل عمومی آماده برای نوروز 97  گفت:  270   تا 320 دستگاه اتوبوس با ظرفیت حدود 6 هزار صندلی VIP و 2 هزار و 200 صندلی عادی برای سفرهای نوروزی 97 تدارک دیده‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: 80 درصد ناوگان اتوبوسی برای پیش‌فروش در نظر گرفته‌شده است و 20 درصد ناوگان اتوبوسی برای روز فروش و موارد خاص نظیر جایگزینی اتوبوس‌های دچار نقص فنی شده یا تأمین اتوبوس برای مقاصد پرتقاضای سفر است.

او در ادامه گفت: پیش‌فروش حضوری در پایانه شهید کلانتری کرج  و غیرحضوری بلیت اتوبوس از طریق اینترنت و وب‌سایت‌های payaneh.ir یا safar724.com یا mrbilit.com ، سایت اداره‌کل به نشانی www.alborz.rmto.ir وب‌سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقلی و یا دفاتر آژانس‌های مسافرتی در سطح شهر انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز در راستای نظارت بیشتر توضیح داد:  با استفاده از 44 دستگاه دوربین تردد شمار و 25 دوربین نظارت تصویری وضعیت راه‌های استان را رصد می‌شود  ضمن آنکه سامانه تلفنی 141 که هم‌زمان به 240 تماس پاسخ می‌دهد ، آماده پاسخگویی به مردم است.

جهانی گفت:  استقرار 20 اکیپ راهداری، 250 راهدار و 85 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین و 35 دستگاه وسیله نقلیه سبک انجام عملیات پاک‌سازی، ریزش برداری، نظافت، نخاله برداری، بوته کنی و جارو زنی در محورهای مواصلاتی از دیگر اقدامات است.

جهانی به  جابه‌جایی مسافران در نوروز سال گذشته اشاره کرد و گفت:  در سال 96 ، 140 هزار و 659 مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی البرز به نقاط مختلف کشور سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: تعداد کل سفر انجام‌شده در این مدت 7 هزار و 771 سفر با 6 هزار و 54 دستگاه ناوگان اتوبوسی،68  دستگاه ناوگان مینی‌بوسی و یک هزار و 649 دستگاه ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

او در ادامه گفت:  در نوروز 96 بیش از 30 میلیون و 221 هزار و 438 تردد خودرویی در محورهای استان البرز ثبت شده که رشد 13 درصدی نسبت به سال ماقبل داشت.

رئیس پلیس‌راه استان البرز از آمادگی مأموران پلیس‌راه  این استان برای  خدمات‌رسانی در نوروز 97 اشاره کرد و گفت: بیش از 110 تیم پلیس در رده‌های مختلف خودرویی، موتوری و پاس پیاده مسئولیت روان‌سازی ترافیک و کنترل ترافیکی را در ایام نوروز 97 به عهده خواهند داشت. 

او در ادامه گفت:  5 دستگاه موتورسیکلت، 5 تیم نامحسوس، 7 تیم کنترل عملیات ترافیکی و بقیه تیم‌های پلیس‌راه و سایر نیروهای کمکی انتظامی که در 7 پاسگاه ثابت پلیس‌راه و 2 پایگاه سیار مستقر هستند.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: استان البرز سهم 18 درصدی از بار ترافیکی کل کشور را دارد و تدابیر ویژه‌ای برای سفر ایمن مسافران از جمله کنترل محسوس و نامحسوس در جاده‌های اصلی و پرتردد در نظر گرفته‌شده است.

رئیس پلیس‌راه البرز به دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت درراه‌های البرز و جاده کرج -چالوس  اشاره کرد و گفت: با هماهنگی سازمان حمل‌ونقل و پایانه آموزش‌های لازم برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس انجام‌شده است  که امیدواریم شاهد هیچ‌گونه تخلف از سوی رانندگان حمل‌ونقل عمومی نباشیم.

وی گفت: پلیس به‌صورت نامحسوس نحوه رانندگی رانندگان حمل مسافر را کنترل کرده و در صورت هرگونه موارد مشکوک تست اعتیاد والکل گرفته می‌شود.

او ضمن تأکید به هم‌وطنان بر آمادگی کامل سفرهای جاده‌ای در راه‌های این استان گفت:  سرعت مطمئنه در آزادراه تهران-کرج و هشتگرد 100 کیلومتر است .

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار