دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: ممکن است در آینده نسبت به ترکیب و نحوه فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان تغییراتی اعمال شود.
کد خبر: ۵۷۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 12 March 2018

به گزارش تابناک : محمد سالاری قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی ، با اشاره به طرح «پارلمان اصلاحات» اظهار داشت: درباره سازوکارها و اینکه اساسا پارلمان اصلاحات باید شکل بگیرد یا نگیرد، هنوز هیچ بحثی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شکل نگرفته است.  

وی افزود: کلیات بررسی پارلمان اصلاحات، در حد یک «عنوان کلی»، در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب شد اما درباره سازوکارهای آن هنوز هیچ بحثی نشده است.  

سالاری تصریح کرد: آنچه در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب شده، یک عنوان کلی به نام پارلمان اصلاحات با هدف گسترش حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در جبهه اصلاح طلبی است؛ بنابراین باید نظرات کارشناسی کمیته سیاسی به صحن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیاید؛ پس از این، شورای هماهنگی می تواند درباره این طرح تصمیم گیری کند.  

وی در همین باره اضافه کرد: ممکن است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به این جمع بندی برسد که تصمیم درباره پارلمان اصلاحات به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان محول شود.

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی درباره اظهار نظر برخی چهره ها مبنی بر اینکه پارلمان اصلاحات قرار است جایگزین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شود یا اینکه قرار است پارلمان اصلاحات، نهادی «بالادستی» و شورای عالی اصلاح طلبان، نهادی «اجرایی» شود گفت: این ها نظرات شخصی است. به هیچ عنوان این صحبت ها، نظرات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست.  

سالاری درباره پیشنهاد حزب کارگزاران سازندگی برای طرح پارلمان اصلاحات اظهار داشت: آقایان یدالله طاهرنژاد و حسین مرعشی به عنوان نمایندگان حزب کارگزاران سازندگی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، پیشنهاد داده اند که می توان ترکیب «شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات» را در داخل «پارلمان اصلاحات» حفظ کرد و از طرف دیگر، احزاب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی بر اساس یک سازوکار مشخص، نمایندگانی را در سراسر کشور که معتمد جامعه اصلاح طلبی شهرستان ها هستند، معرفی کنند تا ترکیب فراگیرتری از شورای مشورتی ایجاد شود. این ایده نمایندگان حزب کارگزاران بود اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در راس جریان اصلاحات، نسبت به تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اقدام می کند، گفت: ممکن است در آینده نسبت به ترکیب و نحوه فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان تغییراتی اعمال شود.  

سالاری تاکید کرد: سازوکار نهاییِ موردِ قبولِ قاطبهِ اصلاح طلبان، مدل شورای عالی سیاستگذاری است و پارلمان اصلاحات هم به موازات فعالیت شورای عالی سیاستگذاری، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.  

وی با «کارآمد» ارزیابی کردن کارنامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در سال ۹۴ و ریاست جمهوری و شوراهای شهر در سال ۹۶ گفت: اساسا سازوکاری که برآیند فعالیت ها و تصمیم گیری هایش موفق بوده، نباید سازوکاری دیگری را جایگزین آن کنیم. در تداوم فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تردیدی وجود ندارد.  

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح پارلمان اصلاحات که از سوی مصطفی کواکبیان و حزب مردم سالاری ارائه شد، چه قدر با طرح پارلمان اصلاحات که امروز در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی است، «همپوشانی» دارد، گفت: طرح کواکبیان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار گرفت و نظرات اصلاحی و انتقادی پیرامون آن مطرح شد.  

سالاری تصریح کرد: خود کواکبیان راضی شد که بدون ورود به محتوا، بندها و تبصره های طرح پارلمان اصلاحات، صرفا «ایده» ایجاد این پارلمان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد رای گیری نهایی قرار بگیرد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار