نخستین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش مردان با قهرمانی استان البرز در بخش تیمی و درخشش مرتضی صداقت در بخش انفرادی به پایان رسید.
کد خبر: ۵۷۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 10 March 2018

به گزارش تابناک : نخستین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی بزرگسالان کشور که از پنج شنبه 17 اسفندماه با مراسم افتتاحیه و رژه بیش از 220 ورزشکار در قالب 22 تیم از 19 استان کشور آغاز شد، جمعه شب با قهرمانی استان البرز در بخش تیمی و درخشش مرتضی صداقت در بخش انفرادی به پایان رسید.
در بخش تیمی بعد از استان البرز که با زمان 17/386 به مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت، تیم تهران( الف) با زمان 06/387 نایب قهرمان شد و تیم های استان فارس و تیم تهران (ب) به ترتیب با زمان های 47/398 و 38/585 به عنوان سومی مشترک دست یافتند.
در بخش انفرادی نیز مرتضی صداقت از تهران الف با 147 تکرار آیتم قهرمان شد، هومن قارداشی از اصفهان با 91 تکرار آیتم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و محمد مهام از بوشهر نیز با 83 تکرار به عنوان سومی این دوره از پیکارها دست یافت.
سهراب آزاد رئیس کمیته کراس فیت درخصوص برپایی این دوره از رقابت ها گفت: این مسابقات برای اولین بار در کشور برگزار شد و برغم اینکه اکثر شرکت کنندگان و حاضرین از میزبانی و روند برگزاری مسابقات ابراز رضایت کردند اما به طور حتم نخستین دوره مسابقات نقاط ضعف و نقص هایی را هم به همراه داشت که امیدوار هستیم در دوره های بعدی رقابت ها با بیش از این تعداد در قالب لیگ برتر کراس فیت به صورت دوره ای در کشور برگزار شود.
آزاد ادامه داد: در سال آینده شاهد برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در بخش بانوان و همچنین برگزاری کلاس های مربیگری و آموزش داوری با حضور مدرسین خارجی خواهیم بود.
رئیس کمیته کراس فیت در پایان خاطرنشان کرد: این دوره از پیکارها با حضور بیش از 300 ورزشکار ، مربی، سرپرست ، داور و مسئولین اجرایی به صورت فشرده برگزار شد که در پایان به تیم ها و‌ نفرات برتر مدال ،جام و حکم قهرمانی اهدا شد که نفرات برتر این رقابت ها به تشخیص کمیته فنی به اردوی تیم ملی کراس فیت ایران جهت حضور در رویدادهای بین المللی دعوت می شوند.
کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است. بنابراین تمرکز کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. برای انجام تمرینات کراس فیت باید 3 تا 5 جلسه در هفته و هر بار بین 5-15 دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار