رئیس پلیس آگاهی استان کرمان پیگیری جرائم اقتصادی را از دیگر وظایف پلیس آگاهی برشمرد و گفت: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ارزش کشفیات پلیس آگاهی استان در این حوزه بوده است.
کد خبر: ۵۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 07 March 2018

سرهنگ یدالله حسن‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در تشریح عملکرد پلیس آگاهی استان در 11 ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در بین جرائمی که پلیس آگاهی مسئولیت پیگیری آن را برعهده دارد، سرقت بیشترین میزان پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در این میان سرقت منزل سه درصد و سرقت اماکن 12 درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته داشته است بیان کرد: سرقت خودرو یک درصد، دستگیری سارقان احشام 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع در کل استان در زمینه سرقت بالای پنج درصد افزایش کشفیات را داشتیم گفت: خوشبختانه در 11 ماهه نخست سال جاری در استان راهزنی و سرقت بانک در استان کرمان نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 708 باند سرقت در استان کرمان متلاشی و تحویل مراجع قانونی شده است گفت: هزار و 527 نفر در زمینه انواع سرقت در استان دستگیر شدند.

حسن‌پور با بیان اینکه حدود 51 درصد این سرقت‌ها در مرکز استان، 8 درصد در شهرستان بم و بالای 7 درصد در شهرستان رفسنجان بوده است بیان کرد: شهرستان‌های کهنوج، جیرفت، زرند و سیرجان در رتبه‌های بعدی وقوع سرقت در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه 19 درصد این سرقت‌ها لوازم وسایل خودرو و داخل خودرو، منزل 14 درصد، موتورسیکلت 12 درصد، اماکن 12 درصد، احشام 9 درصد و مغازه 3 درصد بوده افزود: 94 درصد سارقان ایرانی و6 درصد اتباع افغانی بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان اینکه پراید 62 درصد بیشترین آمار خودروهای سرقتی در استان را به خود اختصاص داده است گفت: پژو با 15 درصد و پیکان با 6 درصد در رتبه بعدی خودوروهای سرقتی در استان هستند.

وی با بیان اینکه جعل و کلاه‌برداری در رتبه دوم تخلفلاتی است که پلیس آگاهی استان با آن روبه رو بوده افزود: جعل و کلاه‌برداری در 11 ماه نخست سال جاری 13 درصد کاهش داشته است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه 54 درصد جعل و کلاه‌برداری در مرکز استان اتفاق افتاده افزود: شهرستان‌های رفسنجان با 13 درصد و سیرجان با 6 درصد در رتبه‌های بعدی وقوع این جرم در استان کرمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از کلاهبرداری‌ها در استان با وجود همه اطلاع‌رسانی‌ها و هشدارهای پلیس از عابر بانک‌ها اتفاق میافتد گفت: کلاهبرداری در ازدواج، تاسیس شرکت‌های کاغذی و کار در منزل، شرکت لیزینگ خودرو، رمالی، طالب‌بینی و بخت‌گشایی، کلاهبرداری از سالمندان، بانوان و خردسالان، کلاهبرداری از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و ... از دیگر موارد کلاهبرداری‌ها در استان بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان اینکه کشفیات جعل و کلاهبرداری در استان با 10 درصد افزایش دراستان روبه رو بوده است بیان کرد: این تخلفات در مرکز استان با 48 درصد و در شهرستان رفسنجان و سیرجان در استان بیشتر از دیگر نقاط استان بوده است.

وی با اشاره به وقوع جرائم جنایی در استان گفت: وقوع قتل در استان 21 درصد کاهش و کشفیات قتل در استان 105 درصد افزایش داشته است.

حسن‌پور انگیزه قتل‌های استان را نزاع و اختلاف، مسایل غیر اخلاقی، مسائل خانوادگی، سرقت و ... عنوان کرد و افزود: در 11 ماه نخست سال جاری هیچ قتل امنیتی در استان نداشتیم.

وی پیگیری جرائم اقتصادی را از دیگر وظایف پلیس آگاهی برشمرد و افزود: بالغ بر 300 میلیارد ریال ارزش کشفیات پلیس آگاهی استان در این حوزه بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا در استان 45 درصد افزایش ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان بوده است گفت: 766 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق کشف شده است.

وی تصریح کرد: قاچاق دام و لوازم آرایشی بهداشتی در کنار زیان‌های اقتصادی که به پیکره جامعه وارد می‌کند از بعد بهداشتی نیز برای جامعه مخاطره‌آ‌میز است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار