شهردار مهریز در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛
شهردار مهریز در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای 100 روز فعالیت خود در سمت شهردار مهریز پرداخت .
کد خبر: ۵۷۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 28 February 2018

«احمد آخوندی» در ابتدای این نشست با اشاره به تعامل و همدلی شهرداری با شورای اسلامی شهر و دستگاه ‎‎ های اجرایی شهرستان، این همکاری ‎‎ ها و حمایت ‎ را مهمترین عامل عملکرد نسبتاً موفق شهرداری در 100 روز گذشته از تصدی وی در سمت شهردار عنوان کرد . 

وی در ادامه به رویکردهای شهرداری مهریز اشاره و تصریح کرد: اولین رویکرد شهرداری در دوره جدید ایجاد آشتی بین مردم و شهرداری بود چرا که معتقد هستیم مدیریت شهر بدون مشارکت مردم تحقق نخواهد یافت . 

شهردار یکی دیگر از رویکردهای شهرداری را آسیب‏‏شناسی نواقص موجود در عملکرد شهرداری و فرآینده‏‏های این نهاد بیان کرد و افزود: سعی کردیم موانع حضور شهروندان در شهرداری و نواقص و کاستی‏‏هایی که در فرآیندهای شهرداری وجود داشت را مرتفع سازیم . 

وی با بیان این که در 10 ماهه گذشته تنها دو مورد پروانه ساخت و ساز در شهرداری مهریز صادر شده ولی در مقابل 600 پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است، از موانع و دلایل عدم حضور مردم در شهرداری برای اخذ مجوز ساخت را داشتن سند برای اخذ پروانه و مشکل تغییر کاربری باغات برای ساخت و ساز ذکر کرد . 

آخوندی در این باره خاطرنشان کرد: در همین راستا با مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد که حتی برای سندهای مشاعی پروانه ساخت و ساز صادر شود و در رابطه با ساخت و ساز در باغات با توجه به امکان این اقدام در 10 درصد مساحت باغ، برای قطع اشجار که همراه با هزینه‏‏های گزافی برای شهروندان است، سقفی در نظر گرفته شود . 

وی با اشاره به مشکل تعرفه ‎‎ های نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از مشکلات این حوزه، از رایزنی برای لحاظ نصف تعرفه ‎‎ ها از شهروندان دارای پروانه ساختمان خبر داد و گفت: البته یکسری مشوق ‎ ‏های دیگر نیز در این باره تعری شد تا شهروندان را راغب به اعتماد بیشتر به شهرداری کند . 

شهردار مهریز یکی دیگر از رویکردهای شهرداری در دوره جدید را اقدامات براساس برنامه بیان کرد و گفت: در همین راستا برنامه 5 ساله شهرداری با انتخاب مشاور و براساس اسناد بالادستی استان در حال تهیه است . 

وی آموزش شهروندان را یکی دیگر از رویکردهای شهرداری عنوان کرد و افزود: این رویکرد با توجه به عدم آگاهی آنان از وظابف خود و شهرداری مورد اهتمام مدیران شهر قرار گرفته است که در این رابطه از تبلیغات و کمک رسانه ‎‎ ها استفاده خواهیم کرد . 

رویکرد درآمدزایی و جذب سرمایه‏‏گذاری شهرداری

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت‏‏های مالی شهرداری مهریز اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد شهرداری به سمت جذب سرمایه‏‏گذاری و درآمدهای پایدار، هیات عالی سرمایه‏گذاری شهرداری را شکل داد ‎ یم و پس از مشخص کردن زمینه‏‏های سرمایه ‏‏گذاری در 12 محور به مدت 20 روز در این رابطه فراخوان داده شد . 

به گفته وی، در همین راستا نیز تاکنون چند طرح در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‏‏گذاران است که از آن جمله می ‎‎ توان به تبدیل کشتارگاه سنتی مهریز به یکی از بزرگترین شرکت ‎ های حمل و نقل استان و کشور، سرمایه‏‏گذاری در مورد پارک بزرگ کوثر به مساحت 10 هکتار و نیز ایجاد 30 ایستگاه مکانیزه و غیرمکانیزه متناسب با نمادهای شهر مهریز اشاره کرد . 

آخوندی با اشاره به بودجه 13 میلیارد تومانی شهرداری مهریز در سال جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد سرمایه‏‏گذاری و درآمدزایی برای سال آینده بودجه شهرداری را 17 میلیارد تومان پیش‏‏بینی کرده‏‏ایم که 6.1 میلیارد تومان آن صرف هزینه‏‏های جاری و 9.9 میلیارد تومان برای بخش عمرانی شهر در نظر گرفته شده است . 

وی اولویت ‎‎ های عمرانی شهر را تکمیل ساختمان شهرداری، مدیریت برنامه‏‏های شهری، بهبود عبور و مرور، پارک سازی، بهبود سیما و منظر شهری و مواردی دیگر برشمرد . 

وی راجع به تعرفه عوارض نیز برای سال آینده اظهار کرد: در این رابطه سیاست تشویق برای قانون مداران و تنبیه و جریمه برای متخلفان را لحاظ کرده‏‏ایم . 

جمع ‎‎ آوری سرعت‏‏گیرها و نصب دوربین‏‏های نظارتی 

آخوندی در مورد حوزه حمل و نقل نیز علاوه بر استقرار این حوزه در ساختمان جدید و تامین نیروی انسانی لازم، به نصب دوربین ‎‎ های نظارتی در میادین شهر مهریز اشاره کرد و افزود: البته این دوربین ‎‎ ها در حال حاضر برای لحاظ جرائم رانندگی مورد استفاده قرار نمی‏گیرد ولی با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جدید در این رابطه نیز فعالیت خواهند کرد . 

وی از جمع‏‏آوری تمام سرعت ‎‎ گیرهای غیرمجاز سطح شهر و نصب چشمک‏‏زن ‎‎ های ال.ای.دی برای سرعت ‎‎ گیرهای مجاز در معابر شهر خبر داد و گفت: شهرداری موافق نصب سرعت‏‏گیر ‎‎ برای جلوگیری از تخلفات رانندگی نیست بلکه معتقد است باید از روش ‎‎ های نوین و به روز در این رابطه بهره گیرد . 

وی از آغاز طرح رنگ‏‏آمیزی جداول سطح شهر که تا 20 اسفندماه به اتمام می‏‏رسد و آغاز خط کشی معابر شهر از 15 اسفندماه نیز خبر داد . 

آخوندی یکی از اقدامات صورت گرفته شهرداری در حوزه خدمات شهری را ساماندهی کامیون ‎‎ های حمل نخاله ‎‎ های شهری و جانمایی مکانی مناسب برای تخلیه آنها برشمرد و گفت: در همین راستا با رایزنی‏هایی که با دستگاه‏‏های متولی صورت گرفت مکانی در این رابطه جانمایی شده و همچنین مقرر شد که تردد خودروهای سنگین حمل نخاله و حتی مصالح ساختمانی اقدام به اخذ برچسب و کسب مجوزهای لازم کنند . 

وی متذکر شد: خودروی رانندگانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله‏‏های شهری در مکان ‎‎ غیر تعیین ‎‎ شده کنند نیز 70 روز توقیف خودرو در نظر گرفته شد که از امروز اجرایی نیز شد . 

به گفته این مسئول، علاوه بر این تصمیمات، شهرداری با همکاری دیگر دستگاه‏‏ها و خود مردم مهریز در رابطه با پاکسازی مکان ‎‎ هایی که در آنها نخاله تخلیه شده بود، اقدام کرده است . 

بازگشت محدوده شهر پس از 4 سال پیگیری

آخوندی یکی از مهمترین اتفاقات حوزه شهری در این مدت را تحقق خواسته‏‏های بحق مردم مهریز در رابطه با طرح جامع شهر مهریز ذکر کرد و در این باره تصریح کرد: طرح مذکور در سال 1392 مصوب شد ولی طرح هادی شهر 500 هکتار و بعد نیز در شورای عالی شهرسازی 500 هکتار دیگر از زمین ‎‎ های داخل شهر کسر شد که با توجه به مجوزهای صادره از قبل موجب ضایع شدن حقوق برخی از شهروندان می‏شد . 

وی گفت: در این موضوع اتحاد مردم و مسئولان شهرستان مهریز نتیجه بخش بود به نحوی که پس از چهار سال پیگیری مسئولان استان و شهرستان محدوده طرح سرانجام به محدوده مصوب در شورای برنامه‏‏ریزی و توسعه بازگشت . 

شهردار در اهمیت این موضوع یادآور شد: تهیه طرح تفضیلی شهر مهریز در گروی تعیین خط محدوده شهر بود که در طرج جامع شهر مشخص می‏‏شود لذا این مشکل موجب تعویق در تهیه طرح تفضیلی شهر شده بود . 

الکترونیکی شدن خدمات شهرسازی تا سال 98

آخوندی یکی دیگر از اولویت ‎‎ های شهرداری در دوره جدید را ساماندهی بایگانی شهرداری که تا قبل از این به شیوه سنتی زمان شکل‏‏گیری شهرداری مهریز در سال 1341 انجام می‏‏شده را ذکر کرد و گفت: با اقداماتی که برای راه‏‏اندازی سامانه جامه شهرسازی در شهرداری دنبال میکنیم امیدواریم در اردیبهشت ماه سال 1398 تمام خدمات شهرسازی در مهریز به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه شود . 

وی از برون ‎‎ سپاری اجرائیات شهرداری در مقوله‏‏های سد معابر، تخلفات ساختمانی و مدیریت پسماند خبر داد و افزود: در رابطه به طولانی شدن نوبت رسیدگی به پرونده‏‏های کمیسیون ماده 100 که گاهاً بیش از یکسال نیز طول می‏‏کشید با اقدامات صورت گرفته اکنون به یک ماه کاهش یافته و امیدواریم پس از نوروز کاملا به روز شود . 

شهردار در مورد سئوال ایسنا در مورد طرح‏‏های نیمه تمام شهرداری نیز گفت: یکی از رویکردهای شهرداری تکمیل طرح‏‏های نیمه تمام گذشته قبل از آغاز طرح جدید دیگری در شهر است که در همین راستا از مهمترین آنها می ‎‎ توان به آسفالت و روشنایی بلوار شهید صدوقی، تکمیل ساختمان شهرداری، کمربندی میدان امام رضا(ع) تا میدان 14 معصوم(ع) و ایجاد فضای سبز میادین ایجاد شده در شهر و مواردی از این قبیل اشاره کرد . 

آخوندی همچنین راجع به اقدامات ویژه شهرداری مهریز برای استقبال از میهمانان نوروزی در سال جدید نیز در پاسخ به خبرنگار ایسنا، گفت: علاوه بر راه ‎‎ اندازی اپلیکیشن گردشگری شهر مهریز و سایت شهرداری مهریز برای اطلاعرسانی به مسافران نوروزی، ساماندهی وسایل بازی پارک ‎‎ ها و نصب کف پوش‌‌ها، ایجاد منبع آب برای بهره برداری از جوی آب تفرجگاه کوهریگ، حصارکشی در تفرجگاه چشمه غربالبیز را در دستور کار داریم . 

وی در پایان ایجاد سرویس ‎ های بهداشتی پارک توتستان، زیباسازی معابر شهر به ویژه در مناطق گردشگری، لکه گیری معابر و نصب المانهای شهری و نورپردازی آنها و ساماندهی ورودی ‎‎ های شهر را از دیگر برنامه‏‏های شهرداری برای استقبال از میهمانان نوروزی ذکر کرد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار