مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: امسال30 میلیارد و 540 میلیون ریال برای ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار در روستاهای البرز پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 21 February 2018

به گزارش تابناک : غفور قاسم پور روز چهارشنبه افزود: این مبلغ برای اشتغال 203 نفر پرداخت شده و 63میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر نیز در حال تزریق به بخش های صنعتی و تولیدی است. 
وی ادامه داد: سه پرونده در خواستی اقتصادی نیز در حال صدور ابلاغیه نهایی از سوی بانک است که حجم ریالی این درخواست ها نیز 31 میلیارد ریال است. 
قاسم پور گفت: ارائه وام روستایی از طرح های مهم اشتغالزایی از دیگر برنامه هایی است که 200 میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته است .
وی اضافه کرد: دولت در قالب طرح اشتغال روستایی از ابتدای امسال اقداماتی را انجام داده و اکنون شش بانک کشور ملزم به پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی به متقاضیان هستند. 
قاسم پور ادامه داد: براساس نرخ سود تسهیلات پرداختی طرح اشتغال روستایی در مناطق مرزی 4 درصد و در مناطق غیر مرزی 6 درصد است. 
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی و عشایری ، شهرهای زیر 10 هزار نفر جمخعیت اختصاص یافته است. 
قاسم پورتاکید کرد: این تسهیلات در مناطق شهری زیر 10 هزار نفرجمعیت برای تامین سرمایه در گردش و در مناطق روستایی و عشایری برای انجام کل پروژه ها ارائه می شود. 
وی خاطرنشان کرد: میزان دریافت تسهیلات از این محل ها تا سقف 2.5 میلیارد تومان پیش بینی شده که بیشتر از این مبلغ پس از تایید در کارگروه استانی با تصمیم گیری و مصوبه کارگروه محلی امکان پذیر خواهد بود. 
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: اگر درروستایی علاقه مندی برای سرمایه گذاری است و اجرای طرح و ایده وجود داشته باشد زیر ساخت های مورد نیاز را استانداری فراهم می کند تا سرمایه گذاری که اقدم به سرمایه گذاری درآن روستا می کند دچار مشکل نشود. 
وی ادامه داد: تاکنون تمایل به ایجاد اشتغال در حوزه های کشاورزی با 77 مورد، صنعت با 24 مورد و خدمات با 5 ممورد در سامانه کارا البرز ثبت شده است. 
قاسم پور گفت: طرح اشتغال روستایی باید در برگیرنده اشتغال مولد و پایدار باشد . 
وی یادآورشد: در جریان اختصاص وام اشتغال روستایی باید به مزیت های هر منطقه توجه کنیم و توزیع اعتبارات را براساس آن صورت دهیم بنابراین شرایط جغرافیایی،اقلیمی،جمعیتی منطقه ملاک عمل است و زیر ساخت های زندگی و سکونت افراد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار