هزاران عزادار فاطمی استان البرز، پیکرهای مطهر 9 رزمنده دلیر سپاه اسلام را که در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از ارزش های الهی بی نام و نشان جان ها را تقدیم جانان کردند، در آغوش کشیدند.
کد خبر: ۵۶۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 20 February 2018

به گزارش تابناک : امروز استان البرز در سالروز شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) آکنده ازعطر شهادت است، شهادت رادمردانی که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را الگو قرار دادند و در سخت ترین شرایط زمان در جبهه حق علیه باطل جنگیدند و شربت شهادت نوشیدند. 
مردم عزادار فاطمی در استان البرز امروز در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)،همسر ولایت و مادرامامت وفرزندان شهید و گمنام خمینی کبیر و ملت ایران اشک ماتم ریختند. 
امروزمردم استان البرز در حالی یکپارچه محزون و عزادار حضرت زهرای مرضیه (س) هستند که پیکرهای تکیده از جنگ را بردوش کشیدند و تا جایگاه ابدی مشایعت کردند. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرزه در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکرهای مطهر این شهدای والامقام که به تازگی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده است، روز جمعه، 27 بهمن ماه بر روی دستان مردم شهید پرور و نمازگزاران کرجی تشییع شد. 
سردار ابوالفضل اسلامی به ارایه مشخصات این شهداو محل تدفین آن ها اشاره کرد و اظهار داشت: این شهدا طی چند روز اخیر میهمان مردم البرز بودند و امروز همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم در شهرستان های استان البرز تشییع شدند. 
وی با بیان اینکه2 تن از این شهدا در شهرک وحدت فردیس آرام می گیرند، گفت: یکی از این شهدا 19 ساله و در کربلای 6 در منطقه سومارو شهید دیگر 20 ساله در تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات به شهادت رسیده اند. 
این جانباز8 سال دفاع مقدس افزود: پیکر 2 تن دیگر از این شهدا در بخش دوزعنبر شهرستان ساوجبلاغ به خاک سپرده می شوند که یکی از این شهدای گمنام 22 ساله و در عملیات کربلای 4 و درمنطقه ام الرصاص و شهید دیگر 19 ساله درعملیات والفجر یک و در منطقه فکه به شهادت رسیده اند. 
وی ادامه داد: 2 شهید دیگر در شهرک سهرابیه مهرشهرکرج به خاک سپرده می شوند که یکی از آنان 28 ساله بوده و درعملیات کربلای 4 ودر منطقه ام الرصاص و شهید دیگر 19 ساله در عملیات کربلای 6 ودر منطقه سومار شربت شهادت نوشیدند. 
اسلامی همچنین مشخصات 2 شهید دیگر که در شهر تنکمان نظرآباد به خاک سپرده می شوند را بیان کرد و افزود: یکی از این شهدا 25 ساله بوده که در عملیات والفجر 8 و در منطقه فاو به شهادت رسیدند و شهید دیگر که در منطقه ام الرصاص در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده است 21 ساله می باشد. 
وی گفت: آخرین تن از این شهدا که 16 ساله بوده در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده و در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت فردیس به خاک سپرده می شود.
آیین خاکسپاری پیکرهای مطهر این شهدای گمنام امروز در البرزانجام می شود. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار