طرح جدید در پایتخت بنا به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور از ۱۵فروردین ۹۷ قابلیت اجرا دارد اما یکی از نکات این طرح آن است که ساکنین در محدوده طرح ترافیک چگونه باید برای ورود و خروج در محدوده اقدام کنند؟
کد خبر: ۵۶۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 20 February 2018

به گزارش تابناک : محسن پورسیدآقایی درباره نحوه تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک در طرح جدید گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است و برهمین اساس به‌زودی فراخوانی انجام خواهد شد تا ساکنین این محدوده  نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از ساکنین درخواست خواهد شد تا  مدارک سکونت، کدپستی و… را وارد  سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند،  گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده بگونه‌ای که این افراد تا قبل از ساعت ۸:۳۰ می‌توانند از محدوده خارج و بعد از ساعت ۱۷ می‌توانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالاتی در خصوص  سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر  کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که می‌تواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربین‌ها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه می‌شود.

 معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم، افزود: اطلاعات  خودروهای ساکنین محدوده ،  در دوربین‌های خروج ثبت می‌شود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به صورت مداوم در دوربین‌های مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اگر کسی محل زندگی‌اش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و  بخواهد با خودروی شخصی تردد کند باید به مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عده‌ای ساکن  در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت ۸:۳۰ صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.

پورسیدآقایی گفت: در این سامانه  مشخصات خودروی ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت می‌شود و دوربین‌ها خروج این خودروها را از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۸:۳۰  و ورود آن را بعد از ساعت ۱۷ مجاز می‌دانند.

معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.

 

 

 

منبع : سادس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار