مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که در شب و صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 24 هزار عزادارفاطمی این استان اطعام می شوند.
کد خبر: ۵۶۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 19 February 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز دوشنبه افزود: اطعام این عزاداران در 13 بقعه و امامزاده انجام خواهد شد.
وی به موقوفات فاطمی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه دراستان البرز تنها یک موقوفه مختص حضرت فاطمه زهرا (س) داریم که امیدواریم با همت خیرین تعداد موقوفه ها در این بخش افزایش یابد.
صالحی یکی از برنامه ها در این ایام را در خیمه های معرفت برپا شده در بقاع متبرکه برای تبلیغ و ترویج در خصوص نیات وقف با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد.
وی به دیگر برنامه های پیش بینی شده ویژه ایام فاطمی و روزشهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: برای این ایام 42 مبلغ اعزامی از قم و بومی برای استقرار در خیمه های معرفت، سخنرانی و برپایی نمازجماعت در 35 بقعه مستقر شده اند.

***برگزاری شب شعر فاطمی در 30 بقعه متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از دیگر برنامه های این ایام را برگزاری شب شعر فاطمی ذکر کردو افزود: این مراسم در30 بقعه متبرکه و امامزاده با حضور شعرای برجسته آیینی و محلی استان البرزبرگزار می شود.
صالحی به برگزاری همایش یاس نبوی در 35 بقعه و امامزاده استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم از ساعت 9 صبح روز شهادت باتجمع عزاداران آغاز و با اقامه نماز ظهر وعصر به اتمام می رسد که در این مراسم قرائت خطبه فدکیه، مراسم سخنرانی مداحی و عزادارای را خواهیم داشت.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی یاس نبوی، گفت: برای برگزاری این مسابقه فردا صبح 2 هزار نسخه کتاب در امامزادگان توزیع می شود ضمن اینکه نسخه الکترونیکی این کتاب نیز در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه بارگذاری شده است.

***برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرزهمچنین همایش سراسری رهروان یاس نبوی را از دیگر برنامه های ویژه شهادت برشمرد و اظهار داشت: این مراسم عصر روز شهادت با حضور بانوان در 5 بقعه متبرکه برگزار می شود ولی این مراسم در امامزاده حسن (ع) امروز عصر برگزار می شود. 
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه یاس نبوی در3 بقعه متبرکه برگزار می شود که در این نمایشگاه که به صورت تجسمی برگزار می شود، کوچه بنی هاشم به نمایش گذاشته می شود.
صالحی به برگزاری مراسم شام غریبان نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم در 13 بقعه متبرکه با حضور سادات به عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا (س) برگزار می شود که در این مراسم شال سبز به سادات اهدا می شود.
وی همچنین از دیگر این برنامه ها را مراسم ویژه برای ملبس شدن و چادری شدن دختران به حجاب برتر در همایش یاس نبوی عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی در 25 بقعه و برگزاری سلسله نمایشگاه یاس نبوی با محتوای مباحث و تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت و مطرح نمودن حضرت زهرا (س) به عنوان اولین شهیده راه امامت و ولایت از دیگر این برنامه هاست به طوریکه در این نمایشگاه ها 25 تصویر مفهومی به نمایش گذاشته می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزاری این نمایشگاه را در تمام بقاع متبرکه وامامزادگان استان برشمرد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار