مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه ۴۲ محله در استان البرز مورد هدف طرح بازآفرینی قرار دارد، گفت: دفاتر تسهیل گری در برخی محلات افتتاح شده است.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 18 February 2018

به گزارش تابناک : تقی رضایی در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز با مساحتی بالغ بر پنج هزار و ۱۴۲ کیلومتر مربع، بر اساس اخرین سرشماری، بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر را در خود جای داده است، اظهار کرد: مساحت محدوده مورد هدف در استان پیرامون موضوع باز آفرینی شهری حدود دو هزار و ۲۲۸ هکتار است که پنج درصد مساحت شهرها را شامل می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته بیش از  ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز در این مناطق ساکن هستند، افزود: ۴۲ محله در استان البرز مورد هدف طرح بازآفرینی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام اینکه سکونت گاه های غیر رسمی، محلات بافت ناکارآمد میانی و بافت ناهمگون شهری مورد توجه ستاد بازآفرینی استان قرار دارند، تصریح کرد: طی سال جاری هفت محله و در سال آینده هشت محله تحت پوشش طرح بازآفرینی قرار می گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه امسال۷۷۰ میلیارد تومان پیشنهاد عمران و بهسازی در خصوص بازآفرینی شهری پایدار عنوان شده است، خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهری محسوب می‌شوند که مسائل پیچیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بابیان اینکه این مناطق به سبب عدم تطابق بازندگی شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیرساختی عدیده‌ای هستند، افزود: شکل‌گیری برخی از محلات و مناطق شهرهای بزرگ به دلایل متعدد به‌ نوعی است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به‌ویژه در کلان‌شهرها تفاوت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده کرج ازجمله مهم ترین مشکلات این مناطق محسوب می شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار