در کارگروه اشتغال مطرح شد؛
دبیر کارگروه اشتغال استان قم گفت: طبق برآورد سامانه ثبت اشتغال کشور رصد سهم اشتغال قم در سال جاری ۱۶ هزار نفر تعیین شده است.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی غروب شنبه در دهمین جلسه کارگروه اشتغال که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۱۵ طرح کارورزی به انعقاد رسیده است که تا کنون ۱۲.۵ درصد از کل برنامه محقق شده است.

وی یکی از دلایل مهم عدم استقبال از طرح کارورزی را ترس کارفرمایان از شکایات قانون کار و پرداخت مالیات دانست و گفت: این در حالی است که طبق ماده ۸۰ کارورزان از معافیت بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و چون مشمول قانون کار نمی‌شوند از حقوق قوانین کار نمی‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم از تحقق ۱۰۰ درصدی معرفی طرح‌های مشاغل خانگی به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار درخواست کنندگان این طرح قرار گرفته که به مرور پرداخت هم خواهد شد.

وی همکاری و تعامل برخی از بانک‌های عامل دولتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر با پیگیری فعال کارگروه اشتغال و همکاری بانک‌های تجارت و رفاه کارگران ۵۰ درصد تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی پرداخت شده است.

کاویانی به پرداخت ۷۱ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: البته اجرای قوانین مشاغل پایدار روستایی و مناطق محروم دچار نقایص و ابهامات آیین‌نامه‌ای است که به مرور زمان باید برطرف شود.

پرداخت ۹.۵ میلیارد تومان وام خود اشتغالی

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر از واجدان شرایط برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی معرفی شده‌اند، گفت: در این خصوص بیش از ۹.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۵۱ درصد از این بودجه در قالب تسهیلات اختصاص داده شده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان قم در ادامه با تأکید بر اینکه ثبت اشتغال سازمان‌های دولتی در سامانه رصد امری مهم و ضروری است، گفت: ثبت ایجاد اشتغال سازمان‌های دولتی سبب می‌شود که بتوانیم آمار دقیق اشتغال‌زایی و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی بیش از ۱۴ هزار و ۸۶۰ شغل را در سال ۹۶ تعهد کرده‌اند که ایجاد کنند، گفت: البته بر اساس اعلام دولت سهم کشور بیش از ۹۷۰ هزار نفر و سهمیه استان قم از اشتغال‌زایی باید به ۱۶ هزار نفر در سال جاری برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار