مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که یک سامانه بارشی جدید فردا یکشنبه وارد استان می شود که احتمال جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۵۶۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 17 February 2018

به گزارش تابناک : منصور رحمانیان اظهارداشت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی ازظهر فردا یکشنبه به مناطق وسیعی از کشوراست که منطقه البرز مرکزی را در بر می گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد:این امواج کم دامنه و ناپایدار سطوح میانی با همراهی و شدت یافتن فرآبار شمالی موجب رخداد رعد و برق، وزش باد گاهی شدید، بارش های شدید ورگباری باران و برف خواهد شد که در ساعاتی از روز منجر به سیلاب و آب گرفتگی معابر شهری و نیز سیلاب در رودخانه ها و مسیل های استان خواهد شد. رحمانیان گفت:به دلیل افت موقت دمای عصر و شب فردا رگبار برف درمناطق شهری به ویژه در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان به خصوص جاده کرج-چالوس دور ازانتظارنیست. وی افزود:دراین مدت احتمال ریزش سنگ و رانش کوه حین بارش درجاده های کوهستانی وجود دارد. رحمانیان از مسافرانی که قصد تردد از راه های مواصلاتی استان البرز به ویژه جاده های کوهستانی را دارند خواست تجهیزات لازم برای سفر مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و لوازم گرمایشی، مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند. این مسئول آسمان امروز البرز را نیمه ابری تا ابری، بارش باران (گاهی برف و تگرگ ) احتمال رعد و برق فردایکشنبه، ابری و مه آلود، بارش متناوب باران گاهی برف و تگرگ،احتمال رعد و برق و پس فردا دوشنبه
قسمتی تا ابری بارش پراکنده باران و برف، وزش باد، به تدریج کاهش ابراعلام کرد. مدیر کل هواشناسی البرز دمای هوای امروز البرز را 7 تا 11 درجه بالای فردا یکشنبه 3تا 13 درجه و پس فردا 0 تا 10 درجه بالای صفر خواهد بود.وی وضعیت هوای امروز البرزرا به لحاظ کیفی سالم عنوان کرد و گفت: طی 2 روز آینده نیز هوای البرز در وضعیت سالم قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار