استاندار البرز با اشاره به اینکه از 18 مرکز ملی بخش کشاورزی 11 مرکز در البرز مستقر است، گفت: باید از چنین ظرفیت های بزرگی بهره برداری بیشتری داشت.
کد خبر: ۵۶۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 17 February 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی روز شنبه در نشست آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز، افزود: البرز در مسیر تحقق اشتغال پایدار گام های بسیار خوبی برداشته و اکنون در حال گذر از مرز بیش از 45 هزار شغل هستیم.
وی ادامه داد: اگر بسترهای ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه مهیا شود نخبگان در داخل کشور خواهند ماند و برای رشد و توسعه کشور اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه البرز زمانی تفرجگاه پایتخت نشینان بود افزود: ولی اکنون با توجه به تراکم جمعیت و حجم بزرگ ساخت و سازها فضای سبز محدود شده و بخصوص کرج از هویت باغ شهری خود فاصله گرفته است.
نجفی با اشاره به برنامه های سازمان محیط زیست کشور در جهت توسعه فضای سبز گفت: در این راستا دانشگاه ها نیز بسیار موثر خواهد بود.
وی با تاکید بر ادامه بخش مراکز فناوری شتاب دهی در دانشگاه ها افزود: امید است این شرایط برای دانشگاه خوارزمی فراهم شود تا البرز و البرزنشینان به استقرار دانشگاه خوارزمی افتخار کنند.
استاندار البرز گفت: ارتباط تمام شهرک های صنعتی با دانشگاه خوارزمی باید با قدرت و توجه بیشتری برقرار شود چراکه این دانشگاه برای البرز فرصت محسوب می شود و باید مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: رویکرد دانشگاه خوارزمی در بحث سلول های بنیادی بسیار حائز اهمیت است.
نجفی با بیان اینکه 20 مرکز پژوهشی و 60 مرکز آموزش عالی در البرز مستقر است ادامه داد: دانشگاه خوارزمی جزو 5 مرکز آموزشی برتر کشور است.
وی گفت: معاون علمی و پژوهشی رییس جمهوری ظرف 5 ماه اخیر 3 بار در استان حضور یافته که نشان از اهمیت و جایگاه پژوهش و فناوری در البرز دارد.
استاندار البرز افزود: تکیه بر ارتقا دانش و فناوری از مسئولیت های خطیر و اساسی مسئولان است چراکه از این طریق می توان بسیاری از موانع و مشکلات را از سر راه برداشت.
وی با اشاره به بازدید از گلخانه ها و تولید بذر و نهال استان اضافه کرد: البرز اکنون به قطب فناوری کشور معروف است و نگاهی که سازمان مدیریت برنامه ریزی دارد باید این بخش تقویت شود.
وی با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: حرکات خوبی در این بخش پس از انقلاب صورت گرفته ولی نیاز است که اهتمام و توجه ویژه تری با تخصیص اعتبارات و تسهیل در روند این امر، صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امید است در بازدید بعدی از دانشگاه با مترو و در ایستگاه خوارزمی حضور پیدا کنیم.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار