مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ٥٥ درصد اشتغال استان البرز به حوزه خدمات باز می گردد.
کد خبر: ۵۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 14 February 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که ظهر شنبه برگزار شد، با بیان اینکه در طول مدت فعالیت و خدمت، اقدامات خود را بر پایه منویات مقام معظم رهبری معطوف ساخته ایم، اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری از سوی سازمان برنامه ریزی بیانگر فعالیت بیش از پیش در این حوزه است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه توسعه اشتغال روستایی در استان البرز مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار دارد، افزود: ۱۰۶ طرح دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که بایستی بستر اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی دو موضوع بحث اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی مورد توجه قرار دارد، گفت: ۸ بانک عامل برای اشتغال فراگیر استان معرفی شده که سهم این بانک ها با نرخ ۲ الی ۸ درصد یارانه سود است از طرفی جمع منابع مالی که در بخش اشتغال فراگیر که برای البرز در نظر گرفته شده حدود ۸۲۳ میلیارد تومان است.

خلیلی با اشاره به اقدامات انجام گرفته پیرو اجرایی شدن طرح اشتغال روستایی و با بیان اینکه مشکلی از این حیث وجود ندارد، ادامه داد: سهم استان البرز از مجموع منابع حوزه اشتغال روستایی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه طرح ایجاد اشتغال حوزه روستایی برای ۳۲۸ نفر  در بخش جهاد کشاورزی عنوان شده است، گفت: تا کنون ۴۴ هزار و ۴۹۲ اشتغال جدید در سامانه مورد نظر در استان ثبت شده که این رقم بیش از ۹۸ درصد تعهد استان را شامل می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به اینکه ۵۵ درصد اشتغال البرز به حوزه خدمات باز می گردد، تاکید کرد:‌ در حالی میزان زاد و ولد در استان البرز ۱.۴ درصد برآورد شده که نرخ رشد جمعیت در این منطقه دو برابر زاد و ولد محسوب می شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار