متوسط قیمت سیب‌زمینی ٦١٥٨ و پیاز ٨٤٣١ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٤٣,٦ و ٥٢.٥ درصد افزایش داشته ­است.
کد خبر: ۵۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 12 February 2018

به گزارش تابناک : در پاییز سال ١٣٩٦ در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه ای ١٠٥٨٩ ریال و برنج ١٠٠٦٤١ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٥ به ترتیب ٤.٦ و ٦.٠ درصد افزایش داشته است.
در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ٥٢٢١٥ و لوبیا چیتی ٧٩١١٤ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٦.٣ و ٤٢.٠ درصد افزایش نشان می دهد. در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ٥٤٧٠، خربزه ٤٠٦٩ و خیار ١٢٥٨٦ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل، قیمت هندوانه ٢٣.٢ درصد افزایش، خربزه ٢٣.٤ درصد کاهش و خیار ١١.٦ درصد افزایش داشته است.
در بخش سبزیجات، متوسط قیمت سیب زمینی ٦١٥٨ و پیاز ٨٤٣١ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٤٣,٦ و ٥٢.٥ درصد افزایش داشته ­است. به علاوه، متوسط قیمت گوجه فرنگی ٤٩٦٢ و بادمجان ٧١٣٧ ریال بوده که به ترتیب ٣١.٣ و ٢٦.٠ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است؛ در عین حال در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت یونجه ٨٨٥٩ و ذرت علوفه ای ١٨١٨ ریال بوده که نسبت به پاییز ٩٥ به ترتیب ٢٤.٦ و ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ١٩٨٢٢ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٢٢.٩ درصد افزایش نشان می دهد.
در بخش میوه‌های دانه‌دار، متوسط قیمت سیب درختی ١٣١٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤.٣ درصد کاهش داشته است، و متوسط قیمت انگور ١٣٨١١ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٢٢.١ درصد افزایش داشته است.
همچنین در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ١٦٠١١٦ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٣٧١٤٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٤.٧ و ١٥.١ درصد افزایش نشان می دهد.
در بخش فرآورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٢٨٠٣٢ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١١٨٨٠ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٥ به ترتیب ٩.٣ و ٤.٤ درصد افزایش داشته است.
در بخش هزینه خدمات ماشینی، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١٤٦٦٣١٨ ریال و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١٠٩٨٨٥٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٩.١ و ٩.٥ درصد افزایش داشته است.
طبق اعلام مرکز آمار ایران، در بخش دستمزد نیروی کار، دستمزد کارگر میوه چین مرد ٥١٨٢٨٤ ریال و دستمزد میوه چین زن ٤٢٩١٤٦ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال ٩٥ به ترتیب ٣.٥ و ١٧.٩ درصد افزایش داشته و نیز، دستمزد کارگر تنک کار مرد ٤٧٢٥٩١ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٧.٤ درصد کاهش داشته است.
همچنین دستمزد تنک کار زن ٣٤٥٩٦٥ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ١٨.٢ درصد افزایش داشته است.

 

 

منبع : اقتصاد آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار