سرکنسول ایران در شانگهای از انتقال پیکر جانباختگان نفتکش سانچی به کشور طی روز آینده به کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 12 February 2018

به گزارش تابناک : علیرضا ایروش درخصوص انتقال پیکرهای جانباختگان نفتکش سانچی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات طولانی مدت سال نوی چینی، تلاش ما بر این بود که پیکرهای این عزیزان تا قبل از تعطیلات به ایران منتقل شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توانم بگویم که فردا با پرواز ماهان این پیکرها به ایران منتقل و چهارشنبه صبح وارد تهران خواهد شد.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا این آخرین پیگیری‌ها خواهد بود یا اینکه همچنان پیگیری‌های وزارت امور خارجه ادامه‌دار خواهد بود؟ اظهار داشت: ما همچنان موضوع را تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری خواهیم کرد. همانطور که هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شانگهای حضور داشته و این موضوع را از مقام‌های مربوطه پیگیری کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه پیشنهادهای مختلفی وجود دارد تا بتوانیم این موضوع را پیگیری کرده و ان‌شاالله به نتایج دیگری برسیم، تصریح کرد: موضوع نفتکش سانچی به هیچ وجه خاتمه نیافته است. به هر حال کشتی در عمق ۱۱۵ متری و در فاصله بسیار زیادی از چین غرق شده و کشتی همچنان در حال نشت است. 

سرکنسول کشورمان در شانگهای که با در رادیو گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: امکان عملیات ویژه‌ای در حال حاضر وجود ندارد با این حال استفاده از تمام تکنولوژی هایی که ممکن است به ما  امکان بررسی بدهد را دنبال می‌کنیم.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار