پس از پیش‌بینی هواشناسی البرز مبنی بر ورود 2 سامانه بارشی به استان البرز طی روزهای آتی، شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۵۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 12 February 2018

به گزارش تابناک : در ابتدای این جلسه، منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه(23 بهمن) سامانه بارشی اول به استان البرز وارد می‌شود.

رحمانیان افزود: بیشتر بارش این سامانه به صورت باران بوده و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه ظهر چهارشنبه از استان خارج می‌شود و پس از آن بعد از ظهر جمعه یک سامانه جدید به استان وارد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر و سیلاب در مدت فعالیت سامانه اول دور از انتظار نیست، زیرا پیش بینی می‌شود این سامانه بین 35 تا 40 میلیمتر بارندگی و در ارتفاعات 50 سانتیمتر برف داشته باشد.

رحمانیان تصریح کرد: افت دمای آنچنانی برای سامانه اول مورد انتظار نیست اما فعالیت سامانه دوم بارش بیشتری خواهد داشت و افت دما پیش بینی می‌شود.

ذخیره 10 هزار تن نمک برای روزهای آتی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در ادامه این جلسه گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با 105 دستگاه ماشین‌آلات با 250 نیروی راهدار در 20 اکیپ و در 13 راهدارخانه به صورت شبانه‌روزی در چنین مواقعی آمادگی دارد.

جهانی افزود: برای روزهای آتی 10 هزارتن نمک ذخیره شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص برف قبلی که استان را دچار مشکل کرد نیز گفت: اکثر ماشین‌هایی که در برف قبلی گرفتار شده بودند، زنجیرچرخ نداشتند و ما نیز با ترافیک مواجه شده و مجبور شدیم ماشین‌های گرفتار شده را به صورت دستی رهاسازی کنیم.

جهانی یادآور شد: با این وجود در آن مدت 1700 تن نمک‌پاشی صورت گرفت.

مصرف 750 مگاوات برق در روزهای برفی اخیر

ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز نیز گزارش کوتاهی از وضعیت این سازمان در برف قبلی ارائه و اعلام کرد: در روزهای برفی در مجموع‌ 750 مگاوات برق مصرف شد.

اسکندری در برخی مناطق به علت سقوط درخت یا افتادن شاخه‌های درختان بر روی شبکه، قطعی برق وجود داشت، افزود: 27 مگاوات از برق مصرفی روزهای برفی درگیر خاموشی شد.

وی با بیان اینکه از نظر شبکه‌ای مشکلی در تامین برق وجود نداشت اعلام کرد: 60 اکیپ درگیر رفع مشکلات ناشی برف و قطع برق بودند.

هدایت آب‌های سطحی به کانال‌های فاضلاب دردسرساز است

غلامرضا رضایی‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز نیز در این جلسه گفت: مشکل خاصی برای آبفا شهری در برف گذشته وجود نداشت و فقط قطع آب جزیی در برخی مناطق گزارش شد.

رضایی‌فر یکی از مشکلاتی که هنگام بارش برف و باران آبفا شهری را درگیر می‌کند ورود آب‌های سطحی به کانال‌های فاضلاب و مسدود کردن این کانال‌ها عنوان و اعلام کرد: خواهش ما این است که در چنین شرایطی دریچه‌های شبکه‌های فاضلاب برداشته نشود.

وقوع 2 بهمن 300 متر از شبکه انتقال آب روستایی را تخریب کرد

عبدالحسین حسن‌زاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز از وقوع 2 بهمن پس از بارش برف اخیر در جاده چالوس و ساوجبلاغ(ولیان) خبر داد و گفت: در این 2 بهمن حدود 300 متر از شبکه انتقال آب روستایی تخریب شد.

حسن‌زاده افزود: محل دقیق خسارت‌های وارد شده با همکاری جمعی از کوهنوردان استان و هلال احمر شناسایی شد و در حال حاضر مشکل در هر دو منطقه رفع شده است.

وی تصریح کرد: احتمال دارد با ورود موج جدید بارشی در روزهای آتی باز هم چنین مشکلی به وجود آید.

 

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار