رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه ۲۰میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در امور بیابان زدایی استان است، گفت: ۵۰ درصد از این اعتبار در سال گذشته تخصیص یافته است و امیدواریم مابقی آن تا پایان سال محقق شود.
کد خبر: ۵۶۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 12 February 2018

به گزارش تابناک : علی طاهری با اشاره به اینکه مساحت بیابانی استان البرز ۴۵۵هزار هکتار است، گفت : عمده این  میزان مساحت بیابانی در شهرستان های نظرآباد و اشتهارد قرار دارد.

وی در خصوص پروژه های بیابان زدایی اجرا شده در البرز عنوان کرد: ۱۴۰۰هکتار نهال کاری در سطح بیابان های استان انجام شده است همچنین ۷۱۲ هکتار پروژه مراقبت از آبیاری در سطح استان صورت گرفته است.

طاهری با اعلام اینکه ۱۶۰۰هکتار دیگر از سطح بیابان های استان برای نهال کاری در دست اقدام است، افزود: ۲۰میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور در این خصوص در نظر گرفته شده است که ۱۵ میلیارد آن برای سال جاری  صرف خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مناقصه ۱۴۰۰ هکتار در دست اقدام است و این پروژه از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به البرز انجام خواهد شد.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان البرز در پایان گفت: اعتبارات سال جاری در حوزه بیابان زدایی ۱۲میلیارد تومان بوده است که هر ساله بنا به شرایط افزایش می یابد.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار