شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه در حال دریافت کمک‌های غیرمستقیم از سوی یک منبع غیرعادی در جنگ خود با قوای ترکیه در منطقه عفرین یعنی از سوی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.
کد خبر: ۵۶۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 11 February 2018

به گزارش تابناک : شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه در حال دریافت کمک‌های غیرمستقیم از سوی یک منبع غیرعادی در جنگ خود با قوای ترکیه در منطقه عفرین یعنی از سوی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

این در حالی است که نیروهای دولت سوریه و شبه‌نظامیان کرد پیش از این در مکان‌های دیگری در سوریه با یکدیگر درگیری پیدا کرده بودند و دمشق با تقاضاهای کردها برای خودمختاری مخالفت کرده است اما ظاهرا در منطقه عفرین هر دوی آنها یک دشمن مشترک داشته و هدفشان جلوگیری از پیشروی‌های ترکیه است.

ترکیه که شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد در منطقه عفرین را تهدیدی برای مرزهای جنوبی‌اش می‌داند ماه گذشته میلادی عملیاتی را در منطقه عفرین به بهانه مقابله با این تهدید آغاز کرد.

در ادامه گزارش شد که کردها در راستای هدفشان برای حفظ عفرین از دمشق تقاضا کردند تا نیروهایی را وارد عمل کند تا از مرز دفاع کنند.

نمایندگان هر دو طرف به خبرگزاری رویترز گفتند: دولت سوریه نشانه‌ای از تمایلش برای انجام این کار مطرح نکرده اما ظاهرا کمک‌های غیرمستقیم را به شبه‌نظامیان کرد از طریق اجازه به دسترسی شبه‌نظامیان، سیاستمداران و غیرنظامیان کرد به عفرین از طریق مناطق تحت کنترلش به عمل آورده است.

به این ترتیب حکومت بشار اسد از طریق این موضع ضمن آنکه اقدام چندانی انجام نمی‌دهد منافعی را به دست می‌آورد.

این کمک غیرمستقیم موجب می‌شود با ورود نیروهای تقویتی، مقاومت کردها حفظ شود و قوای ترکیه پیشروی چندانی نداشته باشند و این عملیات که منابعی را هم از سوی ارتش ترکیه و هم از سوی شبه‌نظامیان کرد مصرف می‌کنند بیش از حد به طول بینجامد.

در عین حال برای آمریکا نیز این می‌تواند تبدیل به یک مشکل بغرنج دیگر در جنگ هفت ساله سوریه شود و این نشان می‌دهد که چطور هم‌پیمانان کرد آمریکا در سوریه باید در پاره‌ای از مواقع در ضمن حفظ روابط نظامی خود با آمریکا معامله‌هایی را با بشار اسد انجام دهد.

نیروهای تحت رهبری کردها در شمال سوریه که از حمایت بین‌المللی برخوردار نیستند می‌گویند با دمشق به توافق‌هایی دست یافته‌اند تا فرستادن نیروهای تقویتی به عفرین از سوی چند منطقه دیگر تحت تسلط کردها شامل کوبانی و جزیره تسهیل شود.

 

 

منبع : رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار