مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به خدمات مختلف این اداره کل به بیمه شدگان اعلام کرد که نزدیک به نیمی از جمعیت 3 میلیون نفری استان زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۵۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 10 February 2018

به گزارش تابناک : مرتضی سلامی در تشریح فعالیت های اداره کل تامین اجتماعی این استان گفت: ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و حذف بروکراسی اداری و کاغذ بازی مهم ترین گامی است که تامین اجتماعی البرز دراجرای سیاست های سازمان مرکزی آن را عملی کرده است.
وی بیان داشت: برهمین اساس درسال های اخیر دریافت لیست ها ی بیمه ای کارگران و کارفرمایان را به صورت اینترنتی آغاز کرده ایم و کارفرما ها بدون حضور در ادارات تامین اجتماعی استان از طریق اینترنت اقدام به ارسال فهرست بیمه ای می کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز اظهار داشت: اکنون ابلاغ ها و مکاتبات و اوراق مکاتباتی کار فرما به صورت الکترونیکی و از طریق ایمل برای آنان ارسال می شود که بخشی از مکاتبات اداری به صورت صددرصد و بخشی دیگر حدود 80 درصد عملیاتی شده است .

وی افزود: به عنوان نمونه ازابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه سال جاری بیش از یک میلیون و200 هزار مراجعه فقط در بحث برگ پرداخت و مراجعه کار فرما به واحد های اجرایی تامین اجتماعی استان حذف شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز اظهارداشت: اگر سیستم های الکترونیکی راه اندازی نمی شد یک میلیون و 200 هزار مراجعه حضوری به واحد های اجرایی داشتیم که با مشکلاتی همراه بود.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری در سه حوزه کاری تا صددرصد کارها الکترونیکی انجام شود که البته در این مسیر مشکلی نداریم .
سلامی بیان داشت: در حوزه بیمه شدگان اکنون امکان استفاده از سیستم های اینترنتی توسط کارگران وجود ندارد و این پروسه زمان می برد که امیدواریم تا پایان سال این مهم محقق شود.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز بیان داشت: الکترونیکی کردن پرونده ها ، برنامه دیگری است که دردستور کار داریم و کار خیلی بزرگی است که تقریبا در چند استان به صورت پایلوت اجرا شده و امیدواریم سال آینده در البرز هم اجرا شود.
وی ادامه داد: براین اساس بیش از یک میلیون پرونده در استان به صورت فیزیکی کنار گذاشته می شود و فضاهای زیادی که در بحث اشغال پرونده ها و بحث نگهداری ، حفظ ، و آلودگی گم شدن پرونده که مطرح است و رفت و آمد برای اخذ پرونده حذف خواهد شد و پرونده ها تنها به صورت الکترونیکی در سیستم اسکن می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز اظهار داشت: حذف دفترچه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی مقوله دیگری است که سال آینده در مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی مانند بیمارستان البرز، پلی کلینیک های حصارک و شهید بهشتی و سایر مراکز درمانی وابسته دفاتر درمانی حذف می شود و بیمه شدگان با ارائه شماره ملی و بیمه در مرکز از خدمات درمانی استفاده می کنند.
سلامی ادامه داد: این اقدام کلی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تامین اجتماعی و مصرف کاغذ دارد.
وی ، انجام بازرسی الکترونیکی درسال جاری از کارگاه ها را به عنوان اقدام دیگر نام برد و گفت:
در این مقوله، احتمال خطا به خاطر نوشتن دستی و ثبت اسامی از بین می رود و کد ملی بیمه شده را بازرس ثبت می کند.
سلامی افزود: در این بخش علاوه بربا بردن ضریب صحت نوشته ها در هزینه ها و زمان صرفه جویی می شودو تاثیر مستقیم در بحث زیست محیطی مانند ترافیک و مراجعات دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی البرز، همچنین برون سپاری را یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که در جای خود ارزشمند است.
وی ، آماده سازی ساختمان اداری تامین اجتماعی استان ، تاسیس شعبه 5 تامین اجتماعی البرز در ماهدشت را از دیگر برنامه ها تا پایان سال جاری برشمرد.
سلامی بیان داشت: کارگزاری جدید در شهرستان اشتهارد توسط بخش خصوصی تا اوایل سال جدید فعال می شود و جابه جایی ساختمان شعبه 2 کرج که الان فضای نامناسبی برای نیروهای تامین اجتماعی و مراجعه کنندگان است در برنامه کاری قرار دارد.
وی افزود: در سال آینده در تلاش برای دریافت مصوبه راه اندازی شعبه گرمدره هستیم که با توجه به بعد رفت و آمد و تعداد بیمه شدگان بتوانیم برای این منطقه شعبه جدید تاسیس کنیم .
مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی در سازمان تامین اجتماعی با اولویت ارائه خدمات الکترونیک و برون سپاری است و اگر کارگزاری اشتهارد فعال شود 8 کارگزاری خواهیم داشت که ارائه خدمت می دهند.
وی تفاوت دفاتر کارگزاری را با پیشخوان دولت در عدم پرداخت هزینه توسط مراجعه کنندگان ذکر کرد و
گفت: در دفاتر کارگزاری خدمات ارائه شده به بیمه شدگان رایگان است و سازمان تامین اجتماعی هزینه ها را می پردازد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز تعداد بیمه شدگان اصلی استان را 445 هزار نفر اعلام کرد که با اعضای خانواده شمار جمعیت آنان به یک میلیون و 400 هزار نفر می رسد د که بیش از نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهد.
وی افزود: از فروردین تا پایان دی ماه سال جاری بالغ بر 2هزار و 100 میلیارد تومان هزینه پرداختی به بیمه شدگان و مستمری بگیران داشته ایم که شامل مستمری، هزینه بیماری، کمک هزینه ازدواج ، مستمری بیکاری و حقوق بازنشستگی است .
سلامی بیان داشت: این در حالی است که درآمد تامین اجتماعی استان البرز تا پایان دی ماه یکهزارو 500 میلیارد تومان بوده و چون این اداره کل به درآمد هزینه فعالیت می کند ، البرز یک استان هزینه ای به خاطر مهاجر پذیری و سکونت افراد زیادی مستمری بگیر به شمار می رود زیرا میزان درآمد آن با هزینه همخوانی ندارد و مابقی هزینه ها از استان های دیگر جبران می شود.
وی گفت: اکنون 150 هزار نفر مستمری بگیر داریم که در مقیاس کشوری به خاطر تعداد مستمری بگیران جزء سه استان اول کشور هستیم که علت آن مهاجر پذیری البرز است.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز بیان داشت: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته علاوه بازنشستگی تعدادی دراستان ، حدود 10 هزار نفر به دلایل مختلف از واحد های تولیدی اخراج شدند و مقرری بیکاری برقرار کردیم .
وی ادامه داد: در این میان ریزش 16 هزار نفری داشتیم که بحث اشتغالزایی انجام شد.
وی گفت: امسال 22 هزار نفر بیمه شده جدید درفهرست بیمه شدگان استان اضافه شده است و این نشان از رشد اشتغال در استان است که عملکرد متولیان اشتغال جای تشکر دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز ادامه داد:حدود 521 نفر کارمند تامین اجتماعی استان داریم که با احتساب نیروهای کارگزاری به 650 نفر می رسند که در 8 شعبه و 8کارگزاری به مردم خدمات ارائه می دهند.
در حوزه رسیدگی به ادعای اشتغال بیمه شدگان بالغ بر یک هزارو 400 پرونده در سال 966در استان مورد رسیدگی قرار دادیم که این هم امار قابل توجهی است .
وی گفت: امسال یک میلیون و 670 هزاردفترچه درمانی در استان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی صادر کرده ایم .
سلامی افزود: تا پایان آذر ماه سال جاری 219 هزار مورد لیست اینترنتی توسط کارفرما به شعب تامین اجتماعی استان ارسال شده و برگ پرداخت بیمه شدگان بالغ بر یک میلیون فقره است .
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 42 هزار موردبازدید از 30 هزار کارگاه توسط بازرسان تامین اجتماعی دراستان انجام شده است .

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار