معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: دولت بی وقفه مشغول تلاش برای خدمت رسانی به میهن اسلامی بوده و به عهد خود با ملت برای حل مشکلات کشور و مردم وفادار است.
کد خبر: ۵۶۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 08 February 2018

به گزارش تابناک : حسینعلی امیری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت حماسه 19 بهمن مردم تاکستان گفت: دولت از مشکلات مردم بی اطلاع نیست و وظیفه خود می داند تا در جهت حل آنها قدم بردارد.


معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: شان دولت جز خدمتگزاری به مردم نیست و دولتمردان این مساله را بزرگترین افتخار برای خود می دانند.
وی با بیان اینکه دولتمردان در نظام جمهوری اسلامی از جنس مردم هستند،ادامه داد: مدیران دولت با دردهای مردم احساس درد می کنند و با خوشحالی آنها نیز خشنود می شوند.


امیری با اشاره به تلاش بی وقفه دولت برای خدمت رسانی به مردم،ادامه داد: دولت می کوشد رفاه اجتماعی و سطح معیشتی مردم را ارتقا ببخشد و شهروندان جامعه در تمامی نقاط کشور از خدمات دریافتی احساس رضایت داشته باشند.


وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، ادامه داد: با مقایسه امروز با سال های گذشته که سایه قطعنامه های شورای بین الملل بر کشور سنگینی می کرد می توانیم همت دولتمردان را برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم با واقع بینی مورد داوری و قضاوت قرار دهیم.
امیری به شرایط قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در اواخر سال 91 ثبات اقتصادی در کشور نداشتیم و تورم بازار بالای 45 درصد بود و با حرکات سینوسی و نوسانات اقتصادی زیادی مواجه بودیم و همچنین خریداری برای نفت کشور وجود نداشت.


وی ادامه داد: در آن مقطع، ناوگان های ریلی، هوایی و دریایی کشور در وضعیت نامناسبی قرار داشتند و گاه شاهد حوادث تلخی به دلیل فرسودگی ناوگان ها بودیم.
امیری با اشاره به نرخ رشد مثبت اقتصادی کشور در سال های اخیر، اضافه کرد: نباید فراموش کنیم رشد اقتصادی کشور قبل از دولت تدبیر و امید منفی 6.8 درصد بود.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورهایی با شرایط مشابه ایران، ادامه داد: ونزوئلا با شرایط مشابه ایران دچار بحران و عربستان نیز برای جلوگیری از بحران ذخایر ارزی خود را خرج کرد و عراق نیز متوسل به استقراض شد.


معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: برخلاف سایر کشورها با حمایت و پشتیبانی مردم و با هدایت های مقام معظم رهبری به همراه تلاش های دولت از این گردنه ها عبور کردیم و نه تنها مشکلی برای میهن اسلامی ایجاد نشد بلکه کشور در این ایام سخت به خوبی اداره شد.
امیری با اشاره به اجرای طرح رونق تولید به منظور تقویت صنایع و اشتغالزایی در کشورپس از برجام، افزود: در این شرایط طرح های متنوعی اجرا شد و بسیاری از واحدهای تولیدی که به دلیل شرایط تحریم نیمه تعطیل یا تعطیل بودند راه اندازی و احیا شدند.
وی ادامه داد: در این شرایط اعتبارات آموزش و پرورش سه برابر شد و ضمن افزایش بخش قابل توجهی از دریافتی مستمری بگیران، برای حل مشکلات مردم در بیمارستان ها نیز بودجه ای قابل توجه اختصاص یافت.


امیری افزود: با وجود محدودیت های کشور در حوزه منابع مالی قطار توسعه کشور در این مدت لحظه ای توقف نکرد و در دانشگاه ها نیز اعتبارات قابل توجهی برای پیشرفت امور علمی تخصیص پیدا کرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای ریشه کن کردن فقر در جامعه،ادامه داد: از بین بردن فقر مطلق، ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه مردم از برنامه های اصلی دولت هستند و برنامه های دیگر در زمینه کشاورزی،صنعت و محیط زیست که در لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد نیز در این راستا قرار دارند.
امیری همچنین خواستار همکاری مردم و بخش خصوصی با دولت برای حل مشکلات اقتصادی شد و افزود: دولت به تنهایی از عهده حل همه مشکلات برنمی آید و در این زمینه به همکاری ملت، نهادها و سایر قوا نیازمند است.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بحران آب در کشور،افزود: اگر مردم در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند دولت قادر نخواهد بود مشکلات مربوط به این حوزه را آنطور که شایسته است، حل کند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت اتحاد و همبستگی مردم،افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره با ایجاد مشکلات مختلف از ایجاد جنگ های چریکی و نظامی گرفته تا تحریم ها به دنبال ایجاد مشکل در کشور بوده اند اما وحدت ملی مانع رسیدگی آنها به اهداف شوم خود بوده است.


وی با تاکید بر اینکه باید به مردم امید ببخشیم،افزود: کسی که مردم را نسبت به نظام ناامید می کند نه تنها به خود و جامعه بلکه به کشور و مردم خیانت می کند و در مسیر اهداف دشمن قدم برمی دارد.
امیری همچنین گفت: امیدواریم با حضور گسترده مردم درراهپیمایی یوم الله 22 بهمن شاهد یاس و ناامیدی دوباره دشمنان باشیم.


معاون امور مجلس رییس جمهوری همچنین حماسه 19 بهمن مردم تاکستان را گرامی داشت و گفت: مردم این دیار با ایجاد این حماسه سهم خود را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند.
در 19 بهمن سال 57، مردم تاکستان مانع از حرکت یگان های نظامی رژیم ستم شاهی که به منظور مقابله با انقلابیون از همدان قصد رفتن به تهران را داشتند، شدند.
شهرستان تاکستان با 180هزار جمعیت با مرکزیت شهری به همین نام در 45 کیلومتری شهر قزوین و در غرب این استان قرار دارد.


معاون امور مجلس رییس جمهوری پنجشنبه به مناسبت حضور در جشن انقلاب به استان قزوین سفر کرده است.
امیری همچنین صبح امروز در جریان این سفر ضمن دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین، در نشست شورای اداری این استان نیز حضور یافت و سخنرانی کرد.

 

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار