مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه مدارس کرمان نیازمند معماری اصیل و با هویت است گفت: هدف از برگزاری همایش من مدرسه‌ام تحول در جامعه معماری استان برای داشتن طرح‌های مناسب در مدرسه‌سازی است.
کد خبر: ۵۶۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 07 February 2018

غلامرضا رجائی صبح امروز در همایش "من مدرسه‌ام" با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار در یک کشور آموزش از تاثیرگذارترین مباحث است اظهار داشت: توسعه پایدار با آموزش صحیح محقق می‌شود که نیازمند تجهیزات و زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه فضای آموزشی ما باید دارای هویت و یک معماری اصیل باشد که در آموزش بهتر موثر واقع شود افزود: یک فضای آموزشی بر آموزش بهتر بسیار موثر است و در دنیا به این موضوع توجه خاص می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس هر ساله یک همایش معماری در این حوزه برگزار می‌کند تصریح کرد: امسال برای نخستین بار همایش معماری "من مدرسه‌ام" در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تحول در جامعه معماری استان برای داشتن طرح‌های مناسب در مدرسه‌سازی است بیان کرد: دبیرخانه همایش در آبان ماه تشکیل و فراخوان همایش ارسال شد.

رجائی با اشاره به اینکه 30 نفر طرح‌های خود را به دبیرخانه همایش ارائه کردند افزود: از این تعداد 19 طرح پذیرفته شدند و امروز از طرح‌های برگزیده تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود تا در همایش‌های بعدی نقاط ضعف این همایش برطرف شود گفت: در آینده تصمیم داریم همایش تاسیسات و همچنین همایش سازه را نیز برگزار کنیم تا شاهد مدارس خوب با ساختمان‌های خوب در استان داشته باشیم.

معماری بی‌روح و یک شکل مدارس در آموزش اثر منفی دارد

سیدمهران عالم زاده اظهار داشت: توسعه با آموزش و پرورش محقق شده و باید متوازن انجام شود.

وی با بیان اینکه فضای آموزشی در امر آموزش بسیار مهم است و برای یک آموزش خوب فضای آموزش خوب هم لازم است افزود: به جانمایی فضای آموزشی در مقیاس محله منطقه و شهر باید توجه شود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه پیاده‌پذیر بودن راه‌های منتهی به مدارس باید در نظر گرفته شود و این امکان وجود داشته باشد که دانش‌آموزان بتوانند با دوچرخه و یا پیاده به مدرسه بروند تصریح کرد: توجه به موضوع ترافیکی در هنگام ساخت مدارس ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مدارس غیرانتفاعی با مشکل ترافیکی روبه‌رو بوده و حادثه‌خیز هستند بیان کرد: وجود مدرسه در یک خیابان اصلی با توجه به اینکه سر و صدای زیادی اطراف مدرسه است عملا آموزش را با چالش روبه‌رو می‌کند که باید از این اقدام خودداری شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه معماری یک بحث پایه‌ای است و فقط به مدارس مربوط نمی‌شود افزود: فقط بنای مستحکم ساختن کافی نیست و باید فرهنگ، تمدن و پیشینه تاریخی یک جامعه را در معماری ساختمان در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه یک معماری نا‌مناسب می‌تواند یک مرگ تدریجی برای جامعه به دنبال داشته باشد تصریح کرد: مخاطبان اصلی ما در مدرسه دانش‌آموزان هستند که باید مدرسه برای دانش‌آموز جذاب باشد.

شهردار کرمان با بیان اینکه از یک ساختمان مدرسه بی‌روح نمی‌توان انتظار بهتری در آموزش داشت عنوان کرد: یک شکل بودن مدارس کار درستی نیست و معماری‌های متفاوت در آموزش اثرگذار است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار