معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از نهایی شدن قرارداد ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 07 February 2018

به گزارش تابناک : سید حسین میرشفیع در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه با نهایی شدن این قراردادها می‌توانیم انتظار داشته باشیم تعداد بیشتری از آزادراه‌های قرار گرفته در طرح‌های توسعه کشور به مرحله بهره‌برداری نزدیک شوند. در کنار آن کار بر روی آزادراه‌های مهم مانند اصفهان – شیراز، اراک – خرم‌آباد و تبریز – ارومیه نیز ادامه پیدا کرده و این امید وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به جلسه اخیر معاون اول رییس جمهور درباره توسعه آزادراه‌های کشور، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ پیشرفت پروژه‌های آزادراهی بسیار مطلوب بود و در سال ۱۳۹۷ نیز امید داریم ۲۸۰ کیلومتر پروژه به بهره‌برداری برسد. ما فضایی برای سرمایه‌ گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با نهایی شدن قراردادها این بخش در پروژه‌های آزادراهی بیش از گذشته فعال شوند.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال حاضر حدود ۱۱۷۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در حال ساخت است که در صورت تامین مالی می‌توان انتظار داشت حدود ۱۰۰۰۰ کیلومتر آن در قالب یک برنامه سه ساله ساخته شود.

میرشفیع درباره آخرین وضعیت پروژه‌های آزادراهی استان تهران نیز گفت: خوشبختانه آزادراه همت – کرج پیشرفت قابل قبولی داشته و می‌توان انتظار داشت در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد در کنار آن ساخت کنارگذر جنوبی تهران که با یک انشعاب تا پردیس نیز ادامه خواهد یافت پیگیری شده و بخش باقی‌مانده آن با اعلام آمادگی سرمایه‌ گذار به زودی برای دریافت مجوز و آغاز فعالیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

منبع : اقتصاد آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار