معاون خدمات شهري شهرداري يزد از تعريف سناريوي زلزله‌اي شديد براي شهر يزد در راستاي پيش‌بيني زيرساخت‌هاي مورد نياز براي خدمات‌رساني مطلوب به شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 07 February 2018

«حسين صالحيان» در جمع خبرنگاران يكي از مديريت‌هاي زيرمجموعه معاونت خدمات شهري را حوزه مديريت بحران ذكر كرد و گفت: بيشترين موضوعاتي كه در اين مديريت مورد اهتمام است مباحثي مانند زلزله، سيل و آبگرفتگي معابر است كه در كارگروه‌هاي مختلفي پيگيري مي‌شود.

وي در همين رابطه خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات صورت گرفته در اين مديريت تعريف سناريوي زلزله با شدت بالا در شهر يزد است كه براساس آن پيش‌بيني مي‌شود در صورت وقوع، بيش از 20 درصد از مردم زير آوار بمانند كه چهار پنجم باقيمانده قاعدتاً در حال امدادرساني هستند و شايد يك چهارم از اين تعداد نيز نياز به اسكان موقت داشته باشند.

صالحيان ادامه داد: در همين راستا نيز ايجاد يكسري سكوهاي نشيمن در پارك‌ها  و تهيه سرويس‌هاي بهداشتي و حمام سيار براي استفاده در مواقع بحراني در دستور شهرداري قرار گرفته و  در بودجه سال 97 نيز اعبتري براي اين امر ديده شده است.

وي در مورد موضوع آب‌هاي سطحي و آبگرفتگي معابر در هنگام بارندگي‌ها نيز گفت: تنها در چهار سال گذشته تعداد 340 حلقه چاه جذبي در نقاط مختلف شهر يزد در اين رابطه حفر شده است، ضمن اين كه در مواقع لازم نيز نيروهاي خدوم آتش‌نشاني و ديگر ارگان‌هاي مرتبط نيز در اين رابطه خدمات لازم را ارائه مي‌كنند.

وي با اشاره به برخي اقدامات انجام گرفته در سازمان آرامستان‌هاي شهر به عنوان يكي ديگر زيرمجموعه‌هاي اين معاونت، مديريت در اين سازمان را با توجه به ازدحام فوق العاده بالاي برخي آرامستان‌هاي شهر همانند مديريت بر يك شهر كوچك خواند.

معاون خدمات شهري شهرداري در ادامه اعلام كرد: در راستاي ارائه خدمات بهتر به شهروندان يك باب سالن ويژه مراسم‌ها در خلدبرين بازسازي و فراهم شده كه خانواده‌هاي متوفيان مي‌توانند به صورت رايگان از آن بهره گيرند . 

وي ابراز اميدواري كرد كه شهروندان از اين مكان كه داراي سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي و سيستم صوت مناسبي است، استفاده لازم را داشته باشند . 

صالحيان با اشاره به تدارك يك فضايي مانند پارك در مجموعه‌ي خلدبرين، از ديگر اقدامات در دستور كار اين سازمان را ساماندهي گلزار شهدا با همكاري بنياد شهيد و همچنين طراحي ورودي اصلي خلدبرين ذكر كرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار