مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری ۱۹ واحد غیرفعال مجدد به بهره برداری رسیده است، گفت: در این راستا برای ۲۶۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.
کد خبر: ۵۶۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 06 February 2018

به گزارش تابناک : جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در کشور بحث نقدینگی  است، چرا که نرخ سود تسهیلات بانکی در کشوربالا بوده وتولید کنندگان در فرآیند پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می شوند.

وی افزود: سود ۱۸ درصدی تسهیلات بانکی برای صنعت، مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد چراکه صنعت در سایر کشورها رقابتی عمل می کند ضمن آنکه تسهیلات بانکی آنها در حوزه صنعت با نرخ  ۲درصد ارائه می شود.

شاهمرادی تصریح کرد: اگر رقابت صنعتی بین کشورها از جمله تولیدات، ماشین آلات و آیتم های فرآیند تولیدی را مشابه در نظر بگیریم در کشور ایران واحدهای صنعتی ۱۵ درصد بیشتر ازسایر کشورها سود تسهیلات بانکی پرداخت می کنند و همین موضوع  علت اصلی عقب ماندگی در رقابت با کشورهای همسایه محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز علت دیگرعقب ماندگی تولید کشور را مشکلات موجود دربخش اداری برشمرد و گفت: فرآیند اداری برای صادرات در کشوربا مشکل روبه رو است در عین حال بستر لازم برای واردات کالا در مقایسه با صادرات که سخت و طولانی است مساعد تر است به همین دلیل کالاهای تولیدی در صادرات با مشکلاتی روبه رو هستند.

تاثیرات منفی نوسانات شدید ارز

وی با بیان اینکه یکی از بحث های حائز اهمیتی که واحدهای صنعتی با آنها روبرو هستند عدم ثبات قوانین و شرایط اقتصادی کشور می باشد، افزود: در طول یک ماه اخیر نوسانات قیمت ارز برای صنعت نامطلوب بوده است، شاید برای تولید کنندگانی که صادرات محور هستند این امر سود آور باشد اما بخش اعظمی از تولید کنندگان از شرایط موجود ناراضی هستند.

شاهمرادی که هفته گذشته درچهارمین همایش ملی مدیریتی جهادی کشور به عنوان مدیرنمونه انتخاب شده است  در ادامه گفت: در این شرایط بسیاری از افراد جامعه به خرید و  ذخیره سازی دلار، طلا و سکه رو می آورند که مناسب نیست چراکه  باید شرایط بانکی پایدار باشد و سود تسهیلات کاهش یابد به طوریکه مردم اندوخته های خود را صرف تولید کنند.

این مسئول یکی دیگر از مشکلاتی که تولید کنندگان از آن گله مند هستند را شیوه اجرایی مالیات عنوان کرد وگفت: مشکلات مالیاتی از جمله ارزش افزوده باید از مصرف کننده نهایی گرفته شود ولی از واحدهای تولیدی اخذ می گردد که واحدهای صنعتی در این زمینه آسیب می بینند.

وی که چه تعداد از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند، گفت: واحدهای صنعتی که مدت ۱۰۰ الی یک ماه به دلیل مشکلات مالی یا تنش بازار غیرفعال می شوند با فراهم شدن شرایط مطلوب مجدد به چرخه تولید باز می گردند.

شاهمرادی در ادامه سخنانش گفت: تعهد شرکت شهرک های صنعتی بر این بود که در سال جاری ۳۰ واحد تولیدی را مجدد به چرخه تولید بازگرداند که تا کنون ۱۹ واحد غیر فعال مجدد به چرخه تولید بازگشته اند که ۶۳ درصد از تعهدات استانی را رقم زده است.

وی با اعلام اینکه برای ۵۱۰ نفر در واحدهای با بهره برداری مجدد باید ایجاد اشتغال شود، تصریح کرد: از این تعداد برای ۲۶۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه در تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی زیر ۷۰ درصد ۴۰ درصد پیشرفت داشته ایم گفت:در اشتغال واحدهای بالای ۷۰ درصد که قرار بود به بهره برداری برسند ۴۸ درصد رشد داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال مابقی تعهدات را جامعه عمل بپوشانیم.

وی در پایان به مشکلات آب و تصفیه خانه های صنعتی در شهرک های استان اشاره کرد و گفت: کم آبی مشکل اساسی در کل کشوراست و این معضل در شهرک ها وجود دارد اما در تلاش هستیم در شهرکهای صنعتی سیستم بازیافت وتصفیه خانه را اجرایی کنیم که در این خصوص اعتبارات خوبی تخصیص یافته که عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار